„Graal” bezpieczeństwa organizacji ruchu sterowanego sygnalizacją świetlną − cz. II

Mając na uwadze dotychczas wyszczególnione kwestie, ostatni z ww. podpunktów nie jest w ogóle wymagany do rozpatrzenia projektów (organizacji ruchu) przez audytorów BRD. Dotyczy to w szczególności „trzonu” bezpiecznego rozprowadzenia w czasie kolizyjnych ze sobą strumieni ruchu, które nie mogą mieć jednoczesnego zezwolenia na ruch. Z kolei w przypadku maksymalnych czasów opóźnień uruchamiania grup nadrzędnych względem podporządkowanych niejako zagadnienie to „kryje się” pod pojęciem „przesunięć sygnałów zielonych”, co według obecnych procedur audytu weryfikowane jest na etapie II dla dróg klas GP i niższych.

Jednakże i w tym przypadku „wskazane” to jest dla strumieni pieszych i rowerzystów, a przecież zapewnienie warunków bezpieczeństwa kolizyjnym strumieniom ruchu pojazdów o dopuszczalnym jednoczesnym zezwoleniu na ruch też powinno być obwarowane wielką uwagą i ostrożną analizą. Zagadnienia te uważa się za wysoce istotne, ponieważ błędy projektantów w tym zakresie lub zbyt małe wartości przyjętych parametrów do obliczeń (chęć „szukania” sposobów na zwiększenie przepustowości) mogą bezpośrednio przyczyniać się do nadmiernego ryzyka w ruchu sterowanym sygnalizacją świetlną, z uwagi na wcześniej przywołane statystyki. Tego typu zabiegi są zresztą praktykowane w niemałym udziale, co zostało chociażby zauważone przez zespół audytorski w pracach [8, 11, 15, 16].

MAU_3_23_Damian_Iwanowicz_RUCH_STEROWANY_SYGNALIZACJA_SWIETLNA_RYS_7Rys. 7. Schemat faz sygnalizacyjnych [10]<...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.