GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20
Spośród pięciu wariantów przebiegu obwodnicy, o długości od 4,3 do 4,8 km, jako preferowany GDDKiA wskazała wariant nr 5. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zatwierdzi przebieg drogi. A po jej wydaniu dla wybranego wariantu wykonane zostaną badania podłoża i opracowane elementy koncepcji programowej. Realizacja inwestycji w formule projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028. Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Obwodnica wyprowadzi ze Stargardu ruch tranzytowy
Obecnie, pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Realizacja obwodnicy w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu.
Prace przygotowawcze
Pod koniec października 2020 r. GDDKiA [...]




