Reklama

GDDKiA wystąpiła o decyzję środowiskową dla obwodnicy Pleszewa

Do Urzędu Miasta i Gminy Pleszew złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla budowy obwodnicy miasta Pleszew w ciągu drogi krajowej nr 12 (korekta przebiegu DK12 na odcinku Zielona Łąka - Brzezie).

Plan przebiegu obwodnicy Pleszewa (korekta przebiegu DK12 na odcinku Zielona Łąka – Brzezie)

Inwestycja jest projektowana w ramach budowy drogi ekspresowej S11 na odcinku  Jarocin – Ostrów Wlkp. Podstawowym celem budowy obwodnicy jest zapewnienie spójności sieci drogowej i połączenia (za pośrednictwem węzła) DK12 z projektowaną S11.

Obecnie ruch drogowy tranzytowy przebiega przez miasto, w związku z czym wyprowadzenie tego ruchu z miasta przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa oraz zwiększy przepustowość samej DK12.  Niewątpliwą korzyścią wynikająca z przedmiotowej inwestycji jest również poprawa komfortu akustycznego w otoczeniu dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 12.

Wybór wariantu optymalnego

Zweryfikowano dokumentację projektowa, w tym również analizaę wielokryterialną. W oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne wskazano najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy, oznaczony jako wariant 2 (kolor granatowy).

W preferowanym rozwiązaniu trasa ma długość ok. 6,1 km i przebiega przez gminę Pleszew, powiat pleszewski.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.