Budowa obwodnicy Skawiny – etap II na odcinku od drogi krajowej nr 44 do DW 953

W ramach inwestycji wybudowano nowy odcinek drogi o łącznej długości 2,3 km. Na budowanym odcinku powstały m.in.: nowa droga, dwa ronda i bezpieczne ścieżki rowerowe z dopuszczeniem ruchu pieszego.

Opis przedsięwzięcia

Inwestycję na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie wykonało Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL, zaś dokumentację techniczną przygotowała firma Promost-Wisła. Zakres inwestycji obejmował budowę nowej drogi jednojezdniowej klasy „G” o długości 2,3 km.

W ciągu drogi powstały dwa wiadukty oraz wybudowano ścieżki rowerowe z dopuszczeniem ruchu pieszego o szerokości 3 m – wzdłuż obwodnicy. Wykonano również budowę dwóch rond znajdujących się następująco na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 953 oraz z drogą powiatową nr 1939K. Wykonano również odwodnienie drogi, w tym budowę dwóch zbiorników retencyjnych, przepustu ramowego o długości 81 m oraz kanalizacji deszczowej.

Warunki geotechniczne

Na potrzeby realizacji inwestycji, w ramach projektu architektoniczno-budowlanego opracowano geotechniczne warunki posadowienia oraz dokumentację geologiczno-inżynierską. Projektowaną drogę zakwalifikowano do pierwszej kategorii geotechnicznej, a na odcinkach występowania wykopów większych niż 1,2 m i nasypów większych niż 3,0 m w prostych warunkach gruntowych – do drugiej kategorii geotechnicznej. Obiekty mostowe zakwalifikowano również do drugiej kategorii geotechnicznej.

Blisko 300-metrowy odcinek obwodnicy przechodzi przez teren nieczynnego zrekultywowanego składowiska odpadów komunalnych. Obszar ten zakwalifikowano do trzeciej kategorii geotechnicznej. Badania geologiczne wykazały wy...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Janusz Rymsza: Funkcjonalizm – nowy styl w mostownictwie wywiad z dr. hab. inż. Januszem Rymszą, prof. IBDiM

Naukowiec i praktyk wyróżniany za wybitne osiągnięcia twórcze w dziedzinie budownictwa dr hab. inż. Janusz Rymsza, prof. IBDiM, znany jest jako znamienity specjalista pełnego zakresu robót mostowych. Posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji projektanta i kierownika budowy obiektów inżynierskich. W swoich działaniach zajmuje się głó...

Relacje

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.