Budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo-Wirwajdy
28 kwietnia 2020 roku postanowiono o pracach nad nową inwestycją, jaką jest budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo-Wirwajdy. Przedmiotowa realizacja została zamówiona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie, natomiast wykonawcą zlecenia jest firma Budimex S.A. Zakończenie prac ma nastąpić 28 maja 2023 roku.
Przedmiotem inwestycji jest budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy. Inwestycja polega na budowie odcinka o długości około 5,3 km, łączącego obwodnicę Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 z dotychczasowym przebiegiem drogi krajowej nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy.
Zakres inwestycji
Inwestycja swoim zakresem obejmuje następujące podgrupy:
Roboty drogowe
W skład zadań mieszczących się w zakresie robót drogowych wchodzą:
budowa:
-dwóch jezdni drogi ekspresowej S5,
-węzła drogowego Ostróda Zachód na przecięciu z drogą krajową nr 15 w km 0+900,
-skrzyżowania typu rondo na końcu odcinka S5 na przecięciu z [...]
którzy są subskrybentami naszego portalu.
i ciesz się dostępem do bazy merytorycznej wiedzy!
Z innej perspektywy
Irena Strzelczyk, Kierownik Projektu budowy S5 Ornowo – Wirwajdy.
Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy to pierwszy krok do połączenia A1 z S7. Inwestycja jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Ostróda (S7) - Grudziądz (A1). Stanowić będzie element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn - Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko.
Kontrakt o wartości 204 mln zł realizuje firma Budimex S.A. Zadaniem wykonawcy jest budowa drogi ekspresowej S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy o długości ok. 5 km. W ramach inwestycji przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
Inwestycja jest realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, gdyż wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Korzystając z tej możliwości, wykonawca zmienił konstrukcję dwóch wiaduktów drogowych oraz dwóch przejść dla zwierząt dużych, bez zmiany ich lokalizacji.




