Asfalty modyfikowane z dodatkiem gumy ‒ MODBIT CR ‒ sprawdzona alternatywa dla polimeroasfaltów modyfikowanych SBS

Szybki postęp techniczny i zwiększające się wymagania pod względem ekologii oraz ekonomii powodują nieustanne poszukiwania nowych rozwiązań materiałowych i technologicznych w budownictwie drogowym. Wśród nich szczególne miejsce zajmuje doskonalenie rozwiązań umożliwiających zastosowanie materiałów z recyklingu opon samochodowych. Od dekady taki asfalt produkuje LOTOS.

W rafinerii LOTOS Asfalt już w 2012 r. powstał innowacyjny rodzaj polimeroasfaltu z dodatkiem granulatu gumowego, produkowany metodą terminalową. Produkt ten o bardzo dobrych i sprawdzonych w praktyce parametrach idealnie wpisuje się w Europejski Zielony Ład. Jest też alternatywą technologiczną dla klasycznych polimeroasfaltów i umożliwia dywersyfikację rozwiązań materiałowych do budowy infrastruktury drogowej w obliczu zmieniającej się sytuacji na rynku światowym.

Właściwości polimeroasfaltu modyfikowanego gumą MODBIT CR

Asfalt modyfikowany dodatkiem gumy stanowi połączenie dwóch technologii produkcji, tj. modyfikacji asfaltu tradycyjnymi kopolimerami blokowymi SBS oraz gumą z rozdrobnionych opon samochodowych dozowaną bezpośrednio do asfaltu „metodą na mokro”, przy zastosowaniu metody terminalowej w rafinerii.

Składniki wyrobu dobrano starannie w sposób umożliwiający spełnienie jednocześnie kilku kluczowych kwestii technicznych:

  • osiągnięcie pełnej zgodności z wymaganiami określanymi w PN-EN 14023 wobec asfaltów rodzaju PMB 45/80-55 i PMB 25/55-60, co pozwala na łatwe wprowadzenie wyrobu do obrotu;
  • wytworzenie wysoce stabilnego wyrobu, w którym wyeliminowana została separacja modyfikatora gumowego i polimerowego z asfaltu;
  • spełnienie wymaga...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.