Reklama

Wkrótce wybór wariantu przebiegu obwodnicy Oławy i obwodnicy Szalejowa Górnego

•  Wariant III

Wariant III o długości ok. 16,1 km przebiega przez południowo-wschodnią część miasta, głównie tereny rolne. W ramach tego wariantu projektowanych jest siedem skrzyżowań, dwa mosty drogowe i jeden wiadukt drogowy nad koleją.

• Wariant IV

Wariant IV o długości ok. 15,3 km przebiega przez południowo – wschodnią część miasta, poza terenem zabudowy. Początkowy odcinek przebiega przez teren skoncentrowanej działalności gospodarczej. W ramach tego wariantu projektowanych jest siedem skrzyżowań, dwa mosty drogowe i jeden wiadukt drogowy nad koleją.

•  Wariant V

Wariantu V o długości ok.14,5 km przebiega po południowo-wschodniej części miasta głownie przez tereny rolne. Wariant ten zakłada budowę siedmiu skrzyżowań, dwóch mostów drogowych i jednego wiaduktu drogowego nad koleją.

W każdym z wariantów droga będzie posiadała klasę techniczną drogi głównej przyspieszonej (GP) o przekroju jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy i poboczem o szerokości 1,5 m po każdej stronie.

Wybór wariantu do dalszych prac

Efektem obu spotkań KOPI będzie wskazanie najkorzystniejszego wariantu obwodnicy Szalejowa Górnego oraz obwodnicy Oławy do dalszego etapu prac, w szczególności do wniosków o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Wybór najkorzystniejszego przebiegu wariantu dla obu obwodnic powstanie na podstawie przeprowadzonej wielokryterialnej analizy porównawczej. Po uzyskaniu DŚU, nastąpi etap opracowania Koncepcji Programowej, a w dalszej kolejności ogłoszenie przetargów na realizację w systemie projektuj buduj.

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Dariusz Klimczak nowym ministrem infrastruktury

Wywiady

Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi

Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.