Rafał Jajor: Targi są jak lustro, w którym przegląda się branża
To wielka oszczędność czasu i pieniędzy dla wszystkich. Klient nie musi jeździć do dilerów kilka dni, a dystrybutorzy nie muszą jeździć do klientów i organizować każdemu z osobna pokazów czy testów.
Testy maszyn to jeden z wyróżników eRobocze SHOW. Ale w czasie imprezy odbywają się też konkursy.
Rafał Jajor: eRobocze SHOW pomyślane jest jako wydarzenie mające integrować wszystkich fachowców z całej branży oraz ich rodziny. A zdrowa, sportowa rywalizacja to świetna okazja do takiej integracji. Dlatego od pierwszej edycji eRobocze SHOW, a odbyło się już 11 edycji, imprezie zawsze towarzyszą zawody.\ W czasie eRobocze SHOW rozgrywane są konkurencje Polskiej Ligi Operatorów. Tu na 2-3 różnych maszynach rywalizują najlepsi operatorzy w kraju.
Mamy też wiele innych konkursów, na różnych maszynach. Atrakcji nigdy nie brakuje.
Podczas eRoboczego Show prezentowane są nowości z rynku maszyn budowlanych. Czy któraś maszyna zwracała szczególną uwagę uczestników wydarzenia?
Rafał Jajor: eRobocze SHOW jest często miejscem polskich premier wielu maszyn. Nie da się ich krótko wymienić, na każdej edycji jest ich kilka.
Targi są jak lustro, w którym przegląda się branża. Widać więc na nich wszystkie trendy, jakie dominują w nowoczesnych konstrukcjach maszyn.
Mamy coraz więcej maszyn elektrycznych. Pokazujemy wiele systemów ułatwiających pracę operatora i sprawiających, że staje się ona wydajniejsza. Największe zainteresowanie na eRobocze SHOW wzbudzają zwykle pokazy w ramach eRobocze SHOW ARENA. To spektakularne, opracowywane wcześniej przez wystawców pokazy maszyn. Specjalni, „firmowi” operatorzy, sprowadzani nieraz z dalekich krajów, pokazują tu możliwości maszyn w rytm muzyki. Temu tańcowi towarzyszą często specjalne atrakcje, jak na przykład walki samurajów. To są niezapomniane chwile.
Ważnym odbiorcą targów są operatorzy maszyn. Jak oni oceniają wydarzenie?
Rafał Jajor: „Operator to jest ktoś” – to inne hasło, które nam przyświeca podczas organizowania kolejnych edycji eRobocze SHOW. W dzisiejszych czasach, gdy praca specjalistów staje się coraz droższa, a o dobrych fachowców coraz trudniej, to hasło jest jeszcze bardziej aktualne.
Targi eRobocze SHOW mają dać operatorom łatwy dostęp do wiedzy o najnowszych rozwiązaniach w maszynach roboczych. Wiedzę nie teoretyczną, bo tę można sobie zaczerpnąć choćby z internetu czy branżowej prasy, ale praktyczną. Bo nie ma lepszego sposobu na zapoznanie się z nowym rozwiązaniem w maszynie, niż wejść do jej kabiny i sprawdzić, jak to działa w praktyce.
I z tej możliwości operatorzy korzystają bardzo chętnie. Wielu z nich spędza na targach czas od otwarcia do zamknięcia. Testują, pytają, rozmawiają, dzielą się swoimi doświadczeniami z kolegami i wystawcami. I o to właśnie chodzi.
przeczytaj również: Janusz Rymsza: Funkcjonalizm – nowy styl w mostownictwie wywiad z dr. hab. inż. Januszem Rymszą, prof. IBDiM
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance
Jakie są priorytety firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska naturalnego? Czy firma planuje podejmować konkretne działania w celu osiągnięcia neutralności klimatycznej? Kamila Czaja: Jako firma zdecydowaliśmy się zobowiązać do przestrzegania Porozumienia Paryskiego (Paris Agreement), tj. międzynarodowego traktatu dotyczącego ...
Edukacja surowcowa elementem bezpieczeństwa surowcowego państwa
Jaki jest stan wiedzy nt. branży wydobywczej? Potwierdzeniem dla powyżej sformułowanych stwierdzeń mogą być wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów w trzech kategoriach wiekowych: < 10 lat, 10-15 lat oraz > 15 lat. Łącznie otrzymano 1000 ankiet, z czego ponad 700 ankietowanych to młodzież powyżej 10. roku życia. Celem było pozyskanie ogólnej wiedzy na temat stosunku dzieci i młodzieży do branży wydobywczej oraz edukacji surowcowej przy obecnej podstawie programowej w szkołach podst...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Jednonaczyniowe koparki hydrauliczne
Podział koparek jednonaczyniowych ze względu na wielkość naczynia roboczego i przeznaczenie [2]: uniwersalne (budowlane) – pojemność łyżki do 2 m3, odkrywkowe – pojemność łyżki: 3-10 m3, nadkładowe – pojemność łyżki: 4-140 m3, zgarniakowe – pojemność łyżki: 4-180 m3. Podział według rodzaju osprzętu [2]: koparka z osprzętem przedsiębiernym (nadsiębiernym) – koparka przedsiębierna (nadsiębierna), koparka z osprzętem podsiębiernym – koparka podsiębierna, koparka z osprzętem zgarniakowym (zabiera...
Nawierzchnie drogowe. Warianty konstrukcyjne
Nawierzchnie podatne i półsztywne z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej W skład konstrukcji nawierzchni podatnej lub półsztywnej z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej wchodzą: Warstwa nawierzchniowa Podbudowa zasadnicza Podbudowa pomocnicza Warstwa mrozoochronna Schemat i nazwy tych warstw konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych z warstwą nawierzchniową z mieszanki niezwiązanej są przedstawione w tab. 3. Ten schemat stanowi podstawę dla projektowania i budowy ...
Zasady organizacji ruchu drogowego
Uproszczony projekt organizacji ruchu Możliwe jest dopuszczenie przez urząd zarządzający ruchem zmian w organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego, dotyczy to robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu tylko w czasie wykonywania czynności. Zatwierdzanie organizacji ruchu Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie złożonego projektu organizacji ruchu, organ zarządzający...
Najczęstsze błędy projektowe i wykonawcze ekranów akustycznych
Projektowanie i budowa ekranów akustycznych stanowią kluczowe elementy dbania o komfort akustyczny w otoczeniu drogowym. Niestety, pomimo postępu technologicznego i dostępności zaawansowanych narzędzi projektowych, nadal często spotyka się błędy zarówno na etapie projektowania, jak i wykonawczym. W artykule przedstawiono najczęstsze z nich. Projektowanie i budowa ekranów akustycznych są kluczowymi elementami dbania o komfort akustyczny w środowisku drogowym. Jednakże nadal istnieją pewne pows...
Drony nad kopalniami. Nowa era pomiarów
Kolejne etapy prac Pierwszym etapem prac kameralnych jest obróbka zdjęć. Na wstępie korygowana jest kolorystyka zdjęć. Następnie oblicza się współrzędnemiejsca wykonania zdjęć i wprowadza się je do programu. Program w pierwszym kroku łączy zdjęcia. Co warte uwagi – im dokładniej znamy położenie każdego zdjęcia (pozycjonowanie drona za pomocą geodezyjnego odbiornika GPS), tym szybciej przebiega proces. Potem następuje wyrównanie sieci. Na tym etapie zawsze część fotopunktów pozostawiana jest j...
Ronda ‒ problematyka uszkodzeń nawierzchni
Wytyczne i realia użytkowania W obecnie stosowanych wytycznych do projektowania [7] znajdują się m.in. zapisy: „Szerokości jezdni i pierścienia ronda jednopasowego powinny zapewniać przejezdność pojazdu miarodajnego”. Zdaniem autorów, przyjmując założenie, że pojazd miarodajny (np. pojazd ciężarowy z naczepą) będzie poruszał się po przejezdnym pierścieniu, zgodnie z zapisami ustawy o drogach publicznych [9] należy uznać pierścień jako część jezdni przeznaczonej do ruchu. Takie założenie wynos...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...
Kalendarium
Relacje
Spektakularne premiery produktów, osiem firm z nagrodami – za nami odnowiona formuła targów Autostrada Nowa Infrastruktura
54 firmy, m.in. z Polski, Malezji, Niemiec oraz Szwecji zaprezentowały...
III Ogólnopolskie Forum Administracji Dróg Publicznych – Bezpieczeństwo ruchu drogowego na drogach samorządowych
4 kwietnia 2024 r. odbyło się pierwsze spotkanie III cyklu Ogólnopolskiego Forum Administ...
Relacja z XV edycji konferencji Infrastruktura Polska i Budownictwo
19 marca 2024 roku, w hotelu Sheraton Grand Warsaw, odbyła się XV jubi...