Reklama

Podpisano umowę na naprawę mostu na DK19

Firma B4 z Warszawy wymieni uszkodzoną linę stalową sprężającą konstrukcję mostu nad Bugiem w Turnie Małej. Na przeprowadzenie tych prac przeznaczono 110 dni i powinny one zakończyć się końcem lipca.

Podpisano umowę na naprawę mostu na DK19

Pół miliona złotych za naprawę

Umowa z firmą B4 na wymianę uszkodzonych elementów mostu nad Bugiem w ciągu DK19 opiewa na kwotę 553 871 zł.

Utrudnienia w ruchu

Wymiana uszkodzonych elementów może wiązać się ze zmianami obecnej, tymczasowej organizacji ruchu, wprowadzonej po stwierdzeniu uszkodzeń 7 lutego br. Od tego czasu na moście obowiązuje ruch wahadłowy kierowany sygnalizacją świetlną i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Zamknięty jest pas ruchu w kierunku Lublina od strony uszkodzonej liny. Mostem nie jeżdżą także pojazdy nienormatywne.

Wiekowa konstrukcja

Most powstał w latach 1949-1952. Do jego budowy wykorzystano elementy stalowe pochodzące z demontażu różnych mostów, uszkodzonych w czasie II wojny światowej na terenie Polski. Ma długość 295 metrów i dziewięć przęseł. 

Uszkodzenie liny stalowej sprężającej konstrukcję stwierdziły służby GDDKiA w ramach rutynowej kontroli. 

źródło i fot.: GDDKiA

Przeczytaj również: Trwają prace nad nowym mostem kolejowym w Przemyślu

Wywiady

Grzegorz Soszyński: Razem możemy kreować przyszłość budownictwa mostowego

Grzegorz Soszyński, prezes zarządu Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o., z okazji 25-lecia działalności firmy w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” opowiada o kluczowych zmianach w polskim budownictwie mostowym, wyzwaniach związanych z budową firmy od podstaw oraz projektach, które stały się powodem do dumy. Wspomina także o wartości współpracy ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.