Obciążenia ruchome starych mostów kolejowych

Porównanie nośności projektowej mostu

W przypadku obciążeń zastawionych w tab. 1 oraz na rys. 1 jako kryterium ograniczające stosowano naprężenia dopuszczalne w elementach do wartości σdop, [1, 2, 6], jak we wzorze

Do obciążeń jak na rys. 2 ograniczeniem naprężeń jest wytrzymałość materiału R, jak we wzorze

Z porównania obydwu wzorów (5) i (6) otrzymuje się mnożnik obciążenia, jak w (3) z równania

Wytrzymałościowe cechy materiału występujące we wzorach (5) i (6) porównywane są w parametrze

...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Z perspektywy Pańskiej długoletniej pracy na stanowisku dyrektora, jakie lekcje życiowe wyniósł Pan z tego doświadczenia i w jaki sposób wpłynęły one na Pana podejście do życia? Zbigniew Tabor: Przekonałem się, że sprawy techniczne, jakości robót, technologii oraz zagadnienia prawne związane z prawem zamówień publicznych, ustawą o drogach public...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.