Nowy wiadukt kolejowy na linii Kraków – Tarnów

W podkrakowskim Kokotowie otwarty został nowy bezkolizyjny przejazd pod linią kolejową. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyły bezpieczeństwo w komunikacji kolejowej i drogowej, a okoliczni mieszkańcy zyskali wygodny dostęp do zmodernizowanego przystanku. To część inwestycji za przeszło 1,2 mld zł, współfinansowanej ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Nowy wiadukt kolejowy na linii Kraków – Tarnów

Gotowy jest już nowy wiadukt kolejowy i droga przy zmodernizowanym przystanku w Kokotowie, na linii Kraków – Tarnów. W sąsiedztwie peronów powstał bezkolizyjny przejazd pod torami i nowe chodniki. Całość zaprojektowana została tak, by wygodnie z nowych ciągów komunikacyjnych mogli korzystać podróżni chcący dostać się na perony. Dzięki windom infrastruktura dostępna jest dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

– Inwestycja kolejowa ułatwiła mieszkańcom Kokotowa dostęp do komfortowych i szybkich połączeń z Krakowem. To przykład tego, jak kolej pozytywnie wpływa na rozwój mniejszych miejscowości – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Wybudowana przez PLK SA droga zwiększyła dostęp do kolei dla okolicznych mieszkańców. Można nią wygodnie dotrzeć do wybudowanego w sąsiedztwie przez samorząd parkingu typu „Parkuj i Jedź”. Dzięki temu powstało wygodne miejsce do łączenia podróży. Mieszkańcy korzystają z możliwości łatwej przesiadki na pociąg. Z przystanku Kokotów można się dostać do centrum Krakowa w ok. kwadrans. To czas nie do osiągnięcia przez żaden inny środek transportu.

– Zmodernizowane perony. Bezpieczny przejazd pod linią kolejową. Wygodna przesiadka na pociąg, który w bezkonkurencyjnym czasie dowiezie podróżnych do centrum Krakowa. Inwestycje PLK SA zmieniają kolej na dobre – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA poprawił się komfort korzystania z przystanku w Kokotowie. Powstały dwa większe i wyższe perony. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się mogą korzystać z wind, ścieżek naprowadzających oraz nawierzchni o zróżnicowanej strukturze. Na peronach pojawiło się lepsze oświetlenie i nagłośnienie, tablice informacji dla podróżnych, oraz wiaty i ławki. Przystanek znajduje się na ważnej magistrali kolejowej E30, która łączy Niemcy z Polską i Ukrainą. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

źródło i fot. PKP PLK S.A

Przeczytaj również: Rusza realizacja S7 Czosnów – Kiełpin

Wywiady

Marek Makowski: Ważne są regularne spotkania i wymiana doświadczeń

Marek Makowski, Przewodniczący Krajowej Rady Zarządców Dróg Powiatowych, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” koncentruje się na tematyce zarządzania infrastrukturą drogową na poziomie lokalnym w Polsce. Opowiada o wyzwaniach, celach i sukcesach związanych z działalnością Rady. Omawia także kwestie związane z tzw. modernizacją i bezpieczeńst...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.