Innowacyjne rozwiązania odwadniające od ACO: nowe produkty ACO Pfuhler i ACO CityDrain w kontekście adaptacji do zmian klimatu
Globalne zmiany klimatu prowadzą do coraz częstszych ekstremalnych zjawisk pogodowych, takich jak intensywne opady deszczu i susze. W połączeniu z gwałtowną urbanizacją, której poziom do 2050 roku ma wzrosnąć dwukrotnie, problem wód powierzchniowych nabiera kluczowego znaczenia. Firma ACO, lider w dziedzinie zarządzania wodami powierzchniowymi, przedstawia dwa nowe produkty – szczelinowe betonowe kanały odwadniające ACO Pfuhler oraz ACO CityDrain – które nie tylko skutecznie radzą sobie z wyzwaniami współczesnej urbanizacji, ale także wpisują się w strategię adaptacji do zmian klimatycznych.
ACO Pfuhler to system solidnych, betonowych szczelinowych kanałów odwadniających, które zostały zaprojektowane z myślą o ekstremalnych warunkach, jakie coraz częściej pojawiają się w wyniku zmian klimatu. Monolityczna konstrukcja z żelbetu zapewnia niezwykłą trwałość i odporność na trudne warunki. Dzięki temu, ACO Pfuhler jest idealnym wyborem dla stref przemysłowych, tuneli, portów, lotnisk oraz dróg szybkiego ruchu, gdzie odprowadzanie wody deszczowej musi być nie tylko skuteczne, ale także niezawodne w dłuższym okresie.
System ACO Pfuhler wyróżnia się nie tylko wytrzymałością, ale także wysoką efektywnością odwadniania, co minimalizuje ryzyko aquaplaningu i zwiększa bezpieczeństwo użytkowników dróg. To rozwiązanie jest również ekonomiczne, dzięki możliwości redukcji liczby punktów przyłączeniowych do sieci kanalizacyjnej, co przekłada się na oszczędności zarówno podczas instalacji, jak i eksploatacji systemu.
ACO CityDrain to nowoczesne monolityczne kanały szczelinowe odwadniające z betonu, które idealnie sprawdzają się w przestrzeniach miejskich. Produkt ten został zaprojektowany z myślą o obszarach o dużym natężeniu ruchu pieszego i kołowego, takich jak parkingi, place czy chodniki. ACO CityDrain łączy w sobie funkcjonalność z estetyką, co umożliwia jego dyskretną integrację z otoczeniem bez utraty efektywności odwadniania. System ten nie tylko odpowiada na wyzwania związane z gwałtownymi opadami, ale również wpisuje się w koncepcję zrównoważonego zarządzania wodami powierzchniowymi. Modułowa budowa i łatwość montażu oraz wymiany czynią kanał odwadniający ACO CityDrain elastycznym rozwiązaniem, które można dostosować do specyfiki każdego projektu.
ACO – adaptacja do zmian klimatu i zrównoważona gospodarka wodna
W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi, ACO nieustannie rozwija swoje technologie, aby sprostać nowym wymaganiom. Zrównoważona gospodarka wodna, obejmująca gromadzenie, podczyszczanie i ponowne wykorzystanie wody deszczowej, staje się kluczowym elementem w ochronie zdrowia publicznego oraz środowiska naturalnego. Im lepsze metody podczyszczania wody zastosujemy dzisiaj, tym większa będzie dostępność wody w przyszłości i mniejsze oddziaływanie stref miejskich na otaczające je ekosystemy.
Już dziś ACO oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie zarządzania wodami powierzchniowymi, które nie tylko skutecznie odprowadzają wodę, ale także wspierają jej ponowne wykorzystanie, przywracając naturalną cyrkulację wodną. W ramach systemu ACO WaterCycle, woda przechodzi przez cały łańcuch procesów w sposób ekologiczny i ekonomiczny, minimalizując tym samym wpływ na środowisko.
Efektywność rozwiązań ACO polega również na zdolności do usuwania z wody metali ciężkich i mikroplastiku – zanieczyszczeń, które w wyniku intensywnej urbanizacji i wzrostu eksploatacji nowoczesnych technologii stają się coraz większym zagrożeniem. Dzięki zaawansowanym technologiom, ACO jest w stanie przechwytywać te szkodliwe substancje, co zapobiega ich przenikaniu do naturalnego obiegu wody i pozwala na ochronę zasobów wodnych.
Kanały ACO Pfuhler i ACO CityDrain to nowoczesne systemy, które nie tylko odpowiadają na wyzwania współczesnej urbanizacji, ale także wspierają zrównoważoną gospodarkę wodną w kontekście adaptacji do zmian klimatycznych. Firma ACO, poprzez wprowadzenie tych rozwiązań, potwierdza swoje zaangażowanie w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój, dostarczając narzędzia, które nie tylko odprowadzają wodę, ale także wspierają jej ponowne wykorzystanie. To krok w stronę przyszłości, w której troska o wodę staje się priorytetem. ACO. we care for water.
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Kruszywo do zadań specjalnych. Nieoczywiste zastosowania powszechnego materiału
Artykuł dotyczy mineralnego kruszywa trójtlenkowego (MTA). Omówiono jego skład, właściwości, a także szerokie zastosowanie kliniczne – od pokrycia miazgi po leczenie perforacji korzenia. MTA jest szczególnie cenione za swoje właściwości uszczelniające i zdolność wspierania regeneracji tkanek. Przedstawiono również dane naukowe na temat liczby publikacji dotyczących MTA, z podziałem na kraje i instytucje badawcze, oraz wskazano na rosnące zainteresowanie tym materiałem. Szeroko pojęte kruszywa...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...
Relacja z drugiej edycji Kongresu Odbudowy Ukrainy Common Future
Druga edycja Kongresu Odbudowy Ukrainy Common Future, odbyła się w dniach 7 i 8 październ...