13 firm zgłosiło się do budowy kładki w Modlnicy
GDDKiA otwarła oferty na budowę kładki pieszo-rowerowej koło węzła Modlnica. Komisja rozpoczyna ich sprawdzanie. Kładka pozwoli pieszym i rowerzystom na bezpieczne poruszanie się pomiędzy ul. Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy.

Oferty
Ofertę na budowę kładki pieszo-rowerowej złożyło 13 firm:
- Budownictwo Mosty Drogi BMD, wartość oferty 8 473 703,17 zł;
- DROMOSTTOR POLSKA, 8 717 329,90 zł;
- Himmel i Papesch Opole, 6 681 860,89 zł;
- Przedsiębiorstwo Inżynieryjne „IMB-Podbeskidzie”, 8 000 588,47 zł;
- Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KBI, 6 320 216,11 zł;
- PBK MOSTKOL, 9 721 516,12 zł;
- Mostostal Kielce, 8 105 261,27 zł;
- Nowak-Mosty, 5 898 052,67 zł;
- Primost Południe, 8 165 916,91 zł;
- „REMOST” Budowa i Remonty Mostów, Projekty, Ekspertyzy, 6 455 248,52 zł;
- SARINŻ, 8 610 000,15 zł;
- SKANSKA, 6 634 330,91 zł;
- STRABAG, 7 379 390,55 zł.
Na tę inwestycję przewidziano 7 272 936,25 zł.
Zmiana DK94 w S52
Mieszkańcy gminy Wielka Wieś przechodzący między ul. Wiązową i Św. Wojciecha w Modlnicy korzystają dziś z dwóch przejść dla pieszych, umieszczonych na zjazdach łączących ul. Częstochowską z północną obwodnicą Krakowa. Funkcjonujący obecnie fragment obwodnicy między węzłami Modlnica i Modlniczka to droga krajowa nr 94. W przyszłości ta trasa stanie się częścią S52.
W 2024 roku oddana zostanie północna obwodnica Krakowa, która będzie drogą ekspresową. S52 będzie się łączyła z ul. Częstochowską właśnie na węźle Modlnica. Na nowych łącznicach drogi ekspresowej, zgodnie z przepisami, nie będą mogli już poruszać się piesi. Dlatego też chcąc zachować możliwość przejścia pieszych i przejazdu rowerzystów postanowiliśmy zbudować w okolicy węzła kładkę.
Szczegóły inwestycji
Kładka będzie miała 70 m długości i 4 m szerokości. Zostanie zbudowana ok. 400 m na zachód od ul. Częstochowskiej (DK94). Wykonawca na jej wybudowanie będzie miał dziewięć miesięcy od podpisania umowy. Budowa kładki zostanie sfinansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.
źródło i fot.: GDDKiA
Przeczytaj również: Wykonano analizę porealizacyjną dla S2 Południowej Obwodnicy Warszawy
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Artykuł przedstawia autorską metodę oceny zabytkowej wartości mostów i wiaduktów drogowych oraz kolejowych. Tekst ma na celu wypracowanie kryteriów wartościowania mostów, które – jako elementy infrastruktury komunikacyjnej – muszą spełniać współczesne standardy techniczne, pozostając jednocześnie cennymi świadkami historii. Ocena możliwości użytkowania istniejących mostów i wiaduktów kolejowych, z uwzględnieniem wymagań konserwatorskich, budzi sporo emocji i prowadzi do wymiany poglądów dotyc...
Zagadnienie energooszczędności w kontekście budowy i eksploatacji przenośników taśmowych służących do transportu kruszyw
Artykuł dotyczy energooszczędnych przenośników taśmowych stosowanych w górnictwie do transportu kruszyw i omawia, jak zmiany globalnego zużycia energii wpływają na rozwój tej technologii oraz jakie korzyści ekologiczne wynikają z zastępowania spalinowych pojazdów przenośnikami taśmowymi. Poruszono także aspekty techniczne i ekonomiczne związane z wykorzystaniem przenośników taśmowych, które są kluczowe dla efektywności energetycznej i ochrony środowiska. Ochrona globalnego klimatu i rosnące k...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
W artykule przedstawiono problematykę oceny przydatności kruszyw łamanych, recyklingowych oraz alternatywnych dla warstw podbudów nawierzchni drogowych wg wymagań normy PN-S-06102:1997 oraz Wymagań Technicznych WT-4:2010. Wskazano różnice w ocenie w zależności od wymagań poszczególnych dokumentów technicznych. Zwrócono uwagę na parametry poszczególnych kruszyw, które związane są z pochodzeniem badanego materiału ziarnistego. Kruszywa są ziarnistym materiałem stosowanym powszechnie w budownict...
Szybka droga do bezpieczeństwa
W artykule skupiono się na rozwoju infrastruktury drogowej w Polsce, szczególnie na budowie dróg ekspresowych i autostrad. Autor podkreśla, że mimo problemów budowlanych i trudności z lokalizacją te nowoczesne rozwiązania są kluczowe dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Artykuł omawia także różnice w użytkowaniu tych dróg w porównaniu do tradycyjnych tras miejskich czy osiedlowych, podkreślając potrzebę odpowiedniego przygotowania kierowców do korzystania z dróg o dużych prędkościach. Dodat...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Geokrata komórkowa to nowoczesny materiał geosyntetyczny stosowany w budownictwie do stabilizacji gruntu, wzmacniania nawierzchni i ochrony przed erozją. Wykonana z wytrzymałego polietylenu (HDPE), tworzy przestrzenną siatkę, którą można wypełnić piaskiem, żwirem lub kruszywem. Dzięki swojej konstrukcji skutecznie rozkłada obciążenia, zapobiega osiadaniu terenu i wzmacnia infrastrukturę drogową, kolejową oraz hydrotechniczną. Jest trwała, łatwa w montażu i przyjazna dla środowiska, co czyni j...
Drugie życie mieszanki SMA. Ocena stanu nawierzchni po 5 latach eksploatacji
W artykule przedstawiono doświadczenia z wykonania i eksploatacji odcinka warstwy ścieralnej nawierzchni drogi ekspresowej S3, w której użyto granulatu asfaltowego. Dodatek granulatu dozowano metodą na zimno w ilości 15%. Pozyskano go w wyniku selektywnego frezowania istniejącej warstwy ścieralnej z mieszanki SMA. Wykonany odcinek potwierdza możliwość wykorzystania granulatu asfaltowego nie tylko w warstwach podbudowy i wiążącej, ale również w warstwach ścieralnych. Obowiązujące wymagania w s...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
W artykule omówiono kluczowe aspekty utrzymania dróg, zapewniające bezpieczeństwo, przejezdność i efektywność transportu. Podkreślono znaczenie monitorowania nawierzchni, racjonalnego planowania modernizacji oraz stosowania zaawansowanych urządzeń bezpieczeństwa. Autor wskazuje na specyfikę utrzymania ulic miejskich, wymagających większej uwagi ze względu na natężenie ruchu i gęstą infrastrukturę. Artykuł akcentuje konieczność optymalizacji działań w celu minimalizacji kosztów i zwiększenia t...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Budowa dróg i obiektów inżynierskich to złożony proces, wymagający skrupulatnego planowania i realizacji na każdym etapie. Kluczowymi elementami tego procesu są roboty przygotowawcze, roboty ziemne oraz prace związane z konstrukcją nawierzchni. Poprawne wykonanie tych działań ma bezpośredni wpływ na trwałość, bezpieczeństwo oraz funkcjonalność powstającej infrastruktury. W artykule omówiono zakres prac przygotowawczych, szczegóły związane z robotami ziemnymi oraz najważniejsze aspekty technol...
Kalendarium
Relacje

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...