Tomasz Starzyński: Dlaczego należy myć koła i podwozia pojazdów ciężarowych wyjeżdżających na drogi publiczne?

Jak wygląda praca myjni, ile trwa mycie?

Tomasz Starzyński: Aby dobrać odpowiednią myjnię MobyDick do konkretnych potrzeb klienta, musimy znać specyfikę miejsca, w którym myjnia ma pracować. Ważne są informacje o: stopniu zabrudzenia, materiale, który osadza się na kołach i podwoziu, liczbie pojazdów, które mają przejeżdżać przez myjnię, dostępności mediów, czyli wody i prądu.

Jak już wspomniałem, myjnie MobyDick pracują w obiegu zamkniętym wody. Zarówno w myjniach przejazdowych, jak i rolkowych technologia mycia jest taka sama. Różnica polega jedynie na sposobie przejazdu pojazdu przez myjnię. W przypadku myjni przejazdowych pojazd przejeżdża bez zatrzymania przez platformę myjącą myjni. Cykl mycia, w zależności od długości myjni i częstotliwości przejazdów przez urządzenie, wynosi od 10 do 45 sekund. Po tak krótkim czasie pojazd myjący się na myjni MobyDick ma czyste koła i podwozie. Warunkiem jest jednak odpowiednie dobranie modelu myjni do konkretnej aplikacji. W przypadku myjni rolkowych cykl mycia jest nieco dłuższy i waha się w granicach 60-180 sekund. Dłuższy cykl mycia spowodowany jest tym, że w przypadku myjni rolkowych pojazd musi zatrzymać się tyle razy na myjni, ile ma osi. Na myjni rolkowej każda oś pojazdu myta jest w oddzielnym cyklu mycia. Myjnie tego typu używane są w przypadku bardzo ciężkich zabrudzeń kół.

Czy z myjni można korzystać również zimą?

Tomasz Starzyński: Myjnie kół i podwozi MobyDick są wykorzystywane przez cały rok, także zimą. Specjalna konstrukcja platformy myjącej oraz specjalne orurowanie z dyszami powodują, że układ myjący myjni po każdym cyklu mycia jest opróżniany z wody. Nie zalega ona w żadnym elemencie myjni, więc nie ma obaw, że coś...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne

Jakie są największe wyzwania związane z wdrażaniem dekarbonizacji w infrastrukturze drogowej? Janusz Bohatkiewicz: Największymi wyzwaniami są koszty, technologie oraz dostosowanie istniejących procesów i standardów budowlanych. Dekarbonizacja wymaga zmiany podejścia na każdym etapie inwestycji – od projektowania, przez budowę, aż po utrzymanie. ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.