Przemysław Malinowski: Rynek betonu ma się dobrze i cały czas się rozwija
Czyli bardziej pokazał Pan swój sposób zarządzania i dopasowywał zespół do swojego stylu, niż wchodził w układ, który już Pan zastał? Czy były takie momenty, kiedy musiał Pan elastycznie podejść do grupy i jednak zmienić swoje podejście?
Przemysław Malinowski: W sprawach zasadniczych, takich jak bezpieczeństwo czy przestrzeganie zasad compliance, nie było mowy o jakichkolwiek odstępstwach od zasad. W pozostałych oczywiście szukaliśmy rozwiązań, które pozwolą nam czuć się dobrze w tej organizacji i osiągać założone cele.
Oczywiście nie udało się wdrożyć wszystkiego, ale muszę przyznać, że organizacja w pełni zaakceptowała zaproponowane przeze mnie kierunki działań i sposoby ich realizacji. Nie było to łatwe i początkowo spotykałem się z pewnego rodzaju wątpliwościami – czy zmiany te są słuszne. Aktualnie otrzymuję ze strony personelu oraz kadr zupełnie inny feedback niż na początku naszej współpracy.
Czy obecna sytuacja związana z pandemią znacznie wpłynęła na branżę cementowo-betonową?
Przemysław Malinowski: W porównaniu do innych gałęzi biznesu nasza branża praktycznie nie ucierpiała. Na szczęście nie podlegaliśmy pod regulacje rządowe, które od marca zeszłego roku wyłączały poszczególne branże w ramach pierwszego oraz drugiego lockdownu. Trzeba przyznać, że wraz z nadejściem zeszłorocznego marca i całej tej trudnej sytuacji pojawił się niepokój i niepewność co do funkcjonowania naszej firmy. Sygnały, jakie otrzymywaliśmy od kontrahentów, którzy nie mieli pojęcia, jak się mają zachowywać, również nie pomagały w podejściu do całej sytuacji.
Nie wiedzieliśmy, czy rozpoczynać inwestycje, czy czekać. Nie wiad...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.
Dlaczego warto wykupić dostęp?
- Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
- Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
- Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
- Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania
Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...
Głosem branży: Innowacje i zrównoważony rozwój w wydobyciu kruszyw. Wyzwania i strategie dla przyszłości
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na surowce budowlane, szczególnie kruszywa, kwestia efektywnego wydobycia oraz zarządzania zasobami naturalnymi staje się kluczowa zarówno w Polsce, jak i na świecie. Przemiany w tym obszarze nie tylko wpływają na gospodarki krajowe, ale także na środowisko, w którym eksploatacja surowców wiąże się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zużycie energii czy generowanie odpadów. Poniżej przedstawiamy prognozy dotyczące przyszłości zasobów kruszyw oraz innowacje, kt...
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Zagadnienie energooszczędności w kontekście budowy i eksploatacji przenośników taśmowych służących do transportu kruszyw
Realizacja ambitnej polityki energetycznej w kraju ma szeroki związek z unijną polityką energetyczną. Głównymi celami tej polityki są: zahamowanie zmian klimatycznych, promowanie czystej energii, zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego kraju i UE, dywersyfikacja źródeł energii oraz konkurencyjność dostaw. Dodatkowym czynnikiem, który należy brać pod uwagę przy realizacji energooszczędnych przenośników taśmowych, jest ciągły wzrost kosztu energii. Tendencje wzrostu tych kosztów w UE w latach...
Ocena przydatności kruszyw stosowanych do warstw podbudów drogowych na podstawie wybranych cech i własności mechanicznych
Znaczącym potencjałem użycia kruszyw alternatywnych jest drogownictwo. Zgodnie z Wymaganiami Technicznymi WT-4 [7] materiały ziarniste różnego pochodzenia mogą być wykorzystane na warstwy ulepszonego podłoża gruntowego, podbudowy czy nawierzchnie kruszywowe (fot. 1 i 2). Dopuszcza się stosowanie mieszanek o kontrolowanym składzie, klasyfikowanych jako [7]: a) mieszanka z betonu przekruszonego, b) mieszanka z przekruszonego muru, c) mieszanka z przekruszonego betonu i muru, d) przekruszone ma...
Szybka droga do bezpieczeństwa
Dodatkowe oznakowanie i pasy ruchu Nie wszystkie znaki drogowe wynikają bezpośrednio z przepisów. Często spotyka się oznaczenie numeru drogi na pasie, po którym porusza się kierowca. Jest to forma uzupełniająca, umieszczona na pasie, który rzeczywiście prowadzi w kierunku wskazanym tekstem, co pomaga kierowcy w wyborze trasy lub utwierdza go w dokonanym już wyborze. W przykładzie zaprezentowanym na fot. 4 widoczne są pasy z oznaczeniami S52 oraz A4 – kierowca, zbliżając się do łącznicy, odpow...
Geokrata. Jeden produkt, wiele zastosowań
Korzyści z użycia geokraty komórkowej Tomasz Herich, prezes firmy AG Geosynthetics sp. z o.o. Artykuł doskonale podkreśla kluczowe zalety geokraty komórkowej, która stała się nieodzownym elementem współczesnego budownictwa. Jako producent z wieloletnim doświadczeniem potwierdzamy: geokrata to rewolucja w stabilizacji gruntów, łącząca trwałość HDPE z ekologiczną efektywnością. Jej uniwersalność – od dróg po hydrotechnikę – wynika z elastyczności struktury, która nie tylko zwiększa nośność, ale...
Drugie życie mieszanki SMA. Ocena stanu nawierzchni po 5 latach eksploatacji
Wyniki badań mieszanki SMA z dodatkiem granulatu asfaltowego Do wykonania warstwy ścieralnej nawierzchni drogi ekspresowej S3 na omawianym odcinku wybrano mieszankę SMA 11, w której użyto asfaltu modyfikowanego polimerem 45/80-55 z rafinerii w Gdańsku. Kruszywo grube w postaci grysów szarogłazowych o uziarnieniu 2/5, 5/8 i 8/11 pochodziło z zakładu produkcyjnego Bernbruch w Niemczech. Natomiast kruszywo drobne stanowiła mieszanina piasku łamanego szarogłazowego i granitowego z kopalni Siedlim...
Metody i systemy oceny stanu eksploatacyjnego jezdni drogowych
Wzrastające natężenie ruchu, utrata przepustowości dróg i zmieniające się relacje przewozowe sprawiają, że ograniczenie działań do samego utrzymania infrastruktury staje się niewystarczające. Konieczna jest rozbudowa sieci drogowej obejmująca poszerzenia nawierzchni, budowę dodatkowych pasów ruchu i likwidację skrzyżowań jednopoziomowych. W wielu przypadkach zachodzi potrzeba realizacji nowych tras, szczególnie dróg szybkiego ruchu. Budowa nowych odcinków dróg, obejść miejscowości i przełożeń...
Przygotowanie i wykonanie robót ziemnych oraz nawierzchniowych w budownictwie drogowym
Do produkcji mieszanek kruszywowych stosuje się różnorodne materiały, takie jak kruszywa naturalne, kruszywa łamane, żużle wielkopiecowe oraz ich mieszanki. Nowe regulacje pozwalają również na użycie surowców odpadowych, takich jak żużle hutnicze, łupki górnicze czy materiały z recyklingu, jak kruszywo betonowe i ceramika. Kluczową cechą dobrego kruszywa jest jego odpowiednie uziarnienie i właściwości mechaniczne. Aby uzyskać optymalne zagęszczenie, mieszanki powinny charakteryzować się ciągł...
Kalendarium
Relacje

III Kongres Projektantów i Inżynierów
10 kwietnia 2025 r. w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik w Warszawie odbył się...

IV Forum Dni Asfaltu
24–26 marca 2025 roku w Nałęczowie odbyło się IV Forum Dni Asfaltu, organizowane przez Po...

NOVDROG’25
10-11 kwietnia 2025 r. w malowniczych Niepołomicach odbyła się VII Ogólnopolska Konferenc...

25 lat Konferencji KRUSZYWA MINERALNE Surowce – Rynek – Technologie – Jakość
Organizatorzy Od dwudziestu pięciu lat, począwszy od 2001 roku, Stowarzyszeni...