Reklama

Przedsiębiorstwo Górniczo-Produkcyjne „BAZALT” S.A. W trosce o rozwój i innowacje

Transport urobku

W kamieniołomie Krzeniów urobek był transportowany wózkami o pojemności 1,5 i 2 m3. Do 1985 roku kursowała kolejka linowa o długości 4,5 km. Wagoniki zawieszone na linie miały ładowność do 700 kg i pod wpływem własnego ciężaru, pełne, jechały do położonej niżej miejscowości Krzeniów, w której znajdował się zakład przeróbczy. Puste wagoniki były wciągane z powrotem za pomocą kołowrotów. Aktualnie pozostałe po tej technologii maszty służą jako wieże oświetleniowe.

Odczuwalny postęp prac w kopalni nastąpił w latach siedemdziesiątych XX wieku, zastosowano wówczas do ładowania urobku polskie koparki: KU-1206, KU-1207, UB 1212, U Brawal.
W lutym 1968 roku w zakładzie przeróbczym doszło do pożaru. Wydarzenie to przyczyniło się do modernizacji kamieniołomu. Wybudowano wówczas stację wstępnego odsiewu odpadów oraz skład stokowy kruszywa z tunelem i przenośnikami taśmowymi przystosowanymi do załadunku surowca na napowietrzną kolejkę linową. Zaczęto również sprzedaż grubego kruszywa bezpośrednio ze składu.

Powstanie obecnego zakładu datuje się na 1 lipca 1985 r. – utworzono Kopalnie Skalnych Surowców Drogowych Zakład w Wilkowie. W strukturę organizacyjną została włączona Kopalnia Bazaltu „Krzeniów”. Przedsiębiorstwem przez kolejne ponad 32 lata (do maja 2017 r.) zarządzał Tadeusz Paliszkiewicz.

Po 58 latach eksploatacji zatrzymano pracę kolejki linowej, która służyła do transportu urobku z wyrobiska do zakładu przeróbczego w Krzeniowie.
Nowo wybudowany zakład przeróbczy był na&nbsp...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.