Reklama

Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Hala to budynek jednokondygnacyjny o dynamicznej bryle, z przeszkleniami z trzech stron i pełną ekspozycją na resztę stacji. Nad przeszkloną bryłą hali dominuje dach, który formą nawiązuje do zadaszenia peronów i łączy się z dachem budynku wielofunkcyjnego, tworząc jedną całość, jedną unikalną bryłę, jedno autorskie założenie funkcjonalno-przestrzenne. Przeszklenia hali powodują przenikanie się wnętrza z zewnętrzem i dają poczucie pasażerowi pełnego wglądu w stację, gdy ten jest wewnątrz bryły hali.

Zadaszenie hali dworcowej zaprojektowano w konstrukcji stalowej kratownicy przestrzennej wspieranej na słupach V wewnątrz hali, słupach stalowych fasadowych oraz podporze, która zlokalizowana jest poza przejściem i również jest kratownicą przestrzenną. Materiały zaprojektowane wewnątrz hali dworca nawiązują do materiałów w przejściu podziemnym, natomiast materiały na zadaszeniu, czyli pokrycie z blachy na rąbek, okładziny z płyt kompozytowych, nawiązują do zadaszenia peronów. Sufit wewnętrzny hali i zewnętrzny zadaszenia hali się przenika, został zaprojektowany z siatki cięto-ciągnionej, która swoją kontynuację ma na suficie zewnętrznego zadaszenia budynku wielofunkcyjnego i na jego elewacji.

Budynek wielofunkcyjny

Budynek wielofunkcyjny to serce stacji. To w nim zlokalizowane jest pomieszczenie nastawni LCS, które zostanie przeniesione z obecnego budynku „Grzybka”, pomieszczenia obsługujące sterowanie ruchem kolejowym, a także pomieszczenia obsługi stacji. To budynek maszyna, ale też zaplecze biurowe dla pracowników PKP PLK i pracowników stacji. Budynek wielofunkcyjny ma prostą bryłę, zlokalizowaną wzdłuż układu torowego, aby użytkownicy budynku mieli jak najszerszy wgląd w stację. Pomieszczenie dla dyżurnych ruchu jest wysunięte z bryły i przeszklone. Budynek ma cztery kond...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.