Reklama

Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia

Jedną z kluczowych decyzji architektonicznych było zaprojektowanie słupów X i Y w centralnych częściach peronów, w połączeniu z dźwigarami kratowymi świetlików i połaci dachowych, tak aby ich forma umożliwiała spełnienie wszelkich wymagań branżowych przy jednoczesnym umożliwieniu kompletnego ukształtowania ostatecznej, spójnej formy architektonicznej całego zadaszenia, jak i Stacji Warszawa Zachodnia.

Przeszklone świetliki oparte na kratownicach wynikających z geometrii architektonicznej całego układu nośnego zaprojektowaliśmy jako diamenty wycięte z geometrycznej formy pełnych – obudowanych nieprzeziernymi okładzinami brył nad międzytorzem.

Lokalizacja słupów zadaszenia i otwarć świetlików wynika m.in. z szerokości międzytorza, lokalizacji peronów, wyjść z przejścia, konieczności zlokalizowania pod zadaszeniem sieci trakcyjnej, systemów teletechnicznych i oświetlenia.

Całe zadaszenie jest modułowe i powtarzalne, co wynika z fazowania budowy. Zadaszenie każdego z peronów może funkcjonować niezależnie.

Cała forma zadaszenia jest jak geometria wykreślna – jeden wierzchołek zależny jest od drugiego, a jego zmiana wpływa na formę całego obiektu, przy czym jego odbiór ważny jest zarówno z poziomu człowieka, jak i lotu ptaka.

Wiata halowa i wiaty sektorowe mają łącznie 36 tys. m2 powierzchni w rzucie, 316 m długości i 170 m szerokości. W najwyższym punkcie wiata osiąga 11,2 m wysokości wewnątrz, licząc od poziomu peronu.

Konstrukcja zadaszenia jest stalowa, od dołu wykończona panelami kompozytowymi z wbudowanymi oprawami oświetleniowymi, od góry przykryta systemem dachowym z wykończeniem z blachy na rąbek stojący. Arkus...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Jakie są główne wyzwania związane z realizacją inwestycji drogowych w regionie Dolnego Śląska? Waldemar Wojciechowski: Główne wyzwania związane z realizacją inwestycji w regionie Dolnego Śląska wynikają ze specyfiki geograficznej, społecznej i gospodarczej oraz potrzeby intensywnego rozwoju infrastrukturalnego regionu. Zróżnicowanie ukształtowan...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.