Reklama

Ostatnie prace przy budowie obwodnicy Lubrańca

Trwają ostatnie prace przy budowie obwodnicy Lubrańca w powiecie włocławskim. Powstały nowe ronda, most na Zgłowiączce i odcinki ścieżek pieszo-rowerowych. Realizacja całej inwestycji pochłonie ponad 64 mln złotych i możliwa jest m.in. dzięki środkom unijnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Uruchomono też szereg innych zadań inwestycyjnych w tej części regionu.

Ostatnie prace przy budowie obwodnicy Lubrańca

– Realizowana w Lubrańcu inwestycja pomoże rozwiązać kilka problemów. Dzięki obwodnicy wyprowadzimy ruch tirów poza miasto, zmniejszymy hałas i zwiększymy bezpieczeństwo mieszkańców. Równocześnie prowadzone są prace przy przebudowie drogi z Lubrańca do Brześcia Kujawskiego. Dzięki temu na początku przyszłego roku  powstanie bardzo dobre połączenie powiatu włocławskiego z autostradą A1 – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Wykonawca obwodnicy Lubrańca zrealizował już ponad 80 procent zakresu rzeczowego inwestycji. Od podstaw powstał pięciokilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej omijający Lubraniec od zachodu. Na połączeniu z drogą wojewódzką nr 270 w miejscowościach Borek oraz Lubraniec-Parcele powstały ronda. Wkrótce wykonawca ułoży na jezdniach w obrębie skrzyżowań ostatnią ścieralną warstwę nawierzchni. Poza tym prowadzone są ostatnie prace brukarskie związane ze ścieżką pieszo-rowerową, którą zaprojektowano wzdłuż centralnej części obwodnicy (w rejonie miejscowości Piaski).

Gotowy jest również most na Zgłowiączce pomiędzy miejscowościami Borek i Brzezina. To pięcioprzęsłowy obiekt o długości blisko 140 metrów. Wykonawca zamontował bariery i zabezpiecza skarpy przyczółków. Do końca roku planuje także umocnić brzegi rzeki w obrębie mostu. Poza tym cała droga ulegnie odpowiedniemu oznakowaniu i wyposażona w elementy poprawiające bezpieczeństwo. Zrealizowany zostanie także zielony zakres inwestycji związany z nasadzeniami drzew, krzewów oraz zakładaniem trawników. Zakończenie wszystkich robót zaplanowano do końca roku.

W trakcie przebudowy jest również 7-kilometrowa droga łącząca Brześć Kujawski z Lubrańcem.  Jezdnia jest wzmacniana do przenoszenia obciążeń rzędu 11,5 tony na oś. Oznacza to, że będzie zdecydowanie bardziej odporna na powstawanie uszkodzeń i kolein. Trasa zyskuje też pobocza, zatoki autobusowe, nowe oznakowanie i bariery. Ta inwestycja jest również współfinansowana ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Łączny koszt przedsięwzięcia to ok. 30 mln zł. Zaawansowanie rzeczowe prac przekracza 55%. Zakończenie zadania zaplanowano w połowie przyszłego roku.

Obwodnica Lubrańca w liczbach

  • długość – 5,3 km
  • szerokość jezdni – 8 m z opaskami bitumicznymi
  • szerokość poboczy gruntowych – 1,5 m
  • wartość inwestycji – 64,43 mln złotych

źródło i fot.: ZDW w Bydgoszczy

Przeczytaj również: Cicha nawierzchnia na DK91 pomiędzy Nową Wsią a Zawadą

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.