Osłony energochłonne a wymagania rozporządzenia

W materiale omówiono kwestie osłon energochłonnych U-15a w kontekście wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181, z późn. zm.).

W ostatnich latach doświadczamy dynamicznego rozwoju sieci dróg w Polsce. Przyrost liczby odcinków dróg oddawanych do użytku. A także wzrost natężenia ruchu pojazdów na drogach stanowią wyzwanie stymulujące konieczność ustawicznego podnoszenia efektywności zarządzania infrastrukturą drogową. Jednymi ze środków pozwalających to osiągnąć są optymalizacja kosztów i właściwy dobór rozwiązań systemowych w procesie budowy i utrzymania dróg przy jednoczesnym zachowaniu nacisku na utrzymanie  wysokiego poziomu bezpieczeństwa ich użytkowników.

Osłony energochłonne U-15a

Spośród elementów infrastruktury BRD najbardziej narażonych na interakcję z pojazdami w trakcie użytkowania drogi na pierwszym miejscu należy wymienić bariery ochronne. Szczególnie niebezpiecznymi dla użytkowników dróg elementami barier ochronnych są ich odcinki początkowe i końcowe. W celu zabezpieczenia pojazdu przed najechaniem na przeszkodę. Stanowiącą zakończenia barier ochronnych w pasie dzielącym lub na poboczu przed barierami ochronnymi na rozwidleniach i rozgałęzieniach łącznic wyjazdowych z autostrad i dróg ekspresowych. Zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Kamila Czaja: Zero tolerance for non-compliance

1 czerwca 2023 r. Kamila Czaja objęła stanowisko Dyrektor Generalnej Volvo Maszyny Budowlane Polska. Jej współpraca z Volvo Construction Equipment trwa od 2010 r. Przez ostatnie lata pracowała w Belgii i Szwecji na stanowiskach związanych z: zarządzaniem systemami produkcji, jakością, bezpieczeństwem, planowaniem sprzedaży i produkcji oraz lean ...

Relacje

Reklama
Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.