Reklama

Obwodnica Strzyżowa – obiekty mostowe

Most MG-3

Jest to obiekt o schemacie statycznym belki ciągłej dwuprzęsłowej o rozpiętościach 54,0 + 48,0 m i długości całkowitej 103,12 m. Szerokość całkowita pomostu ze względu na uwarunkowania widoczności na zatrzymanie jest zmienna i wynosi od 10,60 m do 11,75 m. W tym: szerokość jezdni wynosi 2 x 3,5 m, szerokość opasek bezpieczeństwa – 2 x 0,50 m, a szerokość jednostronnego chodnika dla obsługi – 0,9 m. Obiekt jest usytuowany na krzywej przejściowej i w łuku kołowym o promieniu R = 600 m.

Ustrój nośny mostu stanowią dwa dźwigary stalowe o stałej wysokości 230 cm zespolone z żelbetową płytą pomostu o grubości 23 cm. Podpora nr 1 (przyczółek od strony Rzeszowa) jest masywna, żelbetowa, pełnościenna. Przyczółek od strony Jasła (podpora nr 3) wykonano jako ażurowy, zwieńczony oczepem. Filar mostu wykonano jako masywny, żelbetowy, pełnościenny. Posadowienie wszystkich podpór wykonano jako bezpośrednie na ławach fundamentowych. Pod ławami fundamentowymi podpór nr 1 i 2 dokonano wymiany gruntu. Dla podpory nr 3 wykonano natomiast wzmocnienie wgłębne podłoża metodą wymiany dynamicznej.

Most MG-5

Jest to obiekt o schemacie statycznym belki ciągłej trzyprzęsłowej o rozpiętościach 33,0 + 48,0 + 33,0 m i długości całkowitej 115,00 m. Szerokość całkowita pomostu ze względu na uwarunkowania widoczności na zatrzymanie jest zmienna – od 10,60 m do 13,22 m. W tym: szerokość jezdni wynosi 2 x 3,5 m, szerokość opasek bezpieczeństwa – 2 x 0,50 m, a szerokość jednostronnego chodnika dla obsługi – 0,9 m. Obiekt jest usytuowany w łuku kołowym o promieniu R = 460 m oraz na krzywej przejściowej.

Ustrój nośny mostu stanowią dwa dźwigary stalowe o stałej wysokości 140 cm zespolo...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Ewelina Karp-Kręglicka: Spodziewamy się kumulacji inwestycji budowlanych

Ewelina Karp-Kręglicka, prezeska PSWNA, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o kluczowych celach stowarzyszenia, omawia znaczenie standardów ESG oraz zachęca kobiety do aktywnego działania w sektorze budowlanym, zwracając uwagę na ich atuty i rolę w przyszłości branży. Porusza także zagadnienia dot. rozwoju technologii niskoemisy...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.