Obwodnica Kędzierzyna-Koźla

Opis inwestycji

Początek projektowanej obwodnicy Kędzierzyna-Koźla znajduje się w km 0+000 na istniejącej drodze krajowej nr 40 (ul. Aleja Armii Krajowej). Koniec projektowanej obwodnicy i jej połączenie z istniejącą drogą krajową nr 40 (ul. Pyskowicka) zlokalizowano w km 14+330. Inwestycja przebiega po północnej stronie miejscowości Kędzierzyn-Koźle. W ramach budowy obwodnicy Kędzierzyna-Koźla powstaje droga o parametrach klasy GP o łącznej długości 14,33 km. Do wzmocnienia zbyt słabego podłoża budowlanego wykonawca zastosował wzmocnienie podłoża poprzez wykonanie kolumn DSM. Na przedmiotowej inwestycji przewidziano przekrój dróg 2+1 – na odc. od początku obwodnicy do skrzyżowania z drogą woj. 426 oraz 1x2 – na odc. od skrzyżowania z drogą woj. nr 426 do końca obwodnicy. Odcinek będzie miał nawierzchnię bitumiczną. Ponadto wybudowane zostaną urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jak również przebudowana zostanie infrastruktura techniczna – sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne.

Obiekty inżynierskie

W ramach inwestycji powstanie 18 obiektów inżynierskich: sześć mostów, dwa wiadukty, cztery wiadukty drogowe dojazdowe, jeden wiadukt
drogowy z funkcją przejścia dla zwierząt małych, trzy przejścia dolne dla małych zwierząt, jedno przejście górne dla dużych zwierząt, jeden przejazd gospodarczy oraz cztery ronda. W rezultacie budowany w ramach zadania obiekt mostowy MD-02 w ciągu obwodnicy nad Kanałem Gliwickim będzie ciekawy ze względu na konstrukcję. Długość obiektu wyniesie około 91 m, ustrój nośny będzie stanowił wysiatkowany łuk z giętego na zimno kształtownika HD. Będzie to wizualnie lekka konstrukcja łukowa z krzyżującymi się wieszakami. Przy tej inwestycji zostanie z...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne

Jakie są największe wyzwania związane z wdrażaniem dekarbonizacji w infrastrukturze drogowej? Janusz Bohatkiewicz: Największymi wyzwaniami są koszty, technologie oraz dostosowanie istniejących procesów i standardów budowlanych. Dekarbonizacja wymaga zmiany podejścia na każdym etapie inwestycji – od projektowania, przez budowę, aż po utrzymanie. ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.