Reklama

Obiekt mostowy MS-35 w ciągu drogi ekspresowej S1

Na fazę nasuwania ustroju nośnego przewidziano prostoliniowe 19-splotowe kable sprężenia wewnętrznego zarówno w płycie dolnej, jak i górnej konstrukcji. Po wykonaniu nasuwu konstrukcję sprężono docelowymi 19-splotowymi (jezdnia lewa) oraz 22-splotowymi (jezdnia prawa) kablami zewnętrznymi krzywoliniowymi.

Produkcja kolejnych segmentów ustroju nośnego przebiegała w następującej kolejności:

  1. Ustawienie geodezyjne deskowania I etapu odcinka budowlanego (płyta dolna, środniki).
  2. Wjazd sprefabrykowanego zbrojenia I etapu odcinka budowlanego przygotowanego na stanowisku do prefabrykacji zbrojenia.
  3. Zamknięcie deskowania I etapu odcinka budowlanego.
  4. Betonowanie I etapu odcinka budowlanego.
  5. Ustawienie geodezyjne deskowania II etapu odcinka budowlanego (płyta górna).
  6. Betonowanie II etapu odcinka budowlanego.
  7. Sprężanie odcinka budowlanego po osiągnięciu przez beton minimalnej wytrzymałości na ściskanie na poziomie 34 MPa.
  8. Opuszczenie ruchomej części stanowiska do nasuwania (rusztu stalowego i deskowania).
  9. Nasuw podłużny odcinka budowlanego.

Prace przy wykonaniu kolejnych segmentów przedstawiono na fot. 4-8.

W trakcie nasuwania jezdni prawej na specjalnie do tego przygotowanym stanowisku odbywało się sprężenie kabli poprzecznych płyty górnej ustroju...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Jakie są główne cele Zespołu ds. Mostowych Obiektów Zabytkowych i jakie działania planuje podjąć w pierwszej kolejności? W jaki sposób Zespół zamierza popularyzować wiedzę o wartości historycznej i inżynieryjnej mostów zabytkowych wśród społeczeństwa? Arkadiusz Madaj: Podstawowym celem zespołu jest, mówiąc potocznym językiem, „uporządkowanie” sp...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.