Nowe modele DL200-7 oraz DL420CVT-7 stanowią dopełnienie serii DL-7 firmy Doosan
Większa wydajność
Układ odłączania obciążenia LIS (Load Isolation System) zapewnia płynną jazdę i większą wygodę operatora oraz większą wydajność dzięki poprawionej stabilności podczas ruchu ładowarki. Ramię podnoszące jest amortyzowane przez akumulator hydrauliczno-pneumatyczny połączony z układem hydraulicznym podnoszenia, który działa jak amortyzator. Skutkuje to niższym naciskiem na konstrukcję maszyny, mniejszymi drganiami, brakiem strat materiałowych i wzrostem prędkości jazdy. Do wynikających z tego korzyści należą skrócone czasy cykli i większa oszczędność paliwa podczas załadunku i przenoszenia.
Dzięki lepszej przyczepności zapewnionej przez hydrauliczną blokadę mechanizmu różnicowego (HDL) dostępną w standardzie, koparka kołowa DL420CVT-7 działa wyjątkowo dobrze, szczególnie w trudnych warunkach. Hydrauliczna 100% blokada mechanizmu różnicowego może być automatycznie aktywowana przy pełnym momencie obrotowym bez żadnego działania wymaganego od operatora. W modelu DL420CVT-7 opcjonalna niezależna chłodnica oleju utrzymuje niską temperaturę w przedniej i tylnej osi, filtruje olej i wydłuża okres eksploatacji elementów osi, w szczególności przy wymagających zastosowaniach, jak np. transport na duże odległości i przy wysokich temperaturach.
Usprawniono też układ napędowy, aby zapewnić operatorom najlepszą sterowność i większe prędkości, dzięki czemu ładowarka szybko i bezpiecznie osiąga maksymalną prędkość 38 km/h.
Pełna gwarancja 3-letnia/na 5000 godzin w standardzie
Zmodernizowany wraz z najważniejszymi elementami układ hydrauliczny gwarantuje lepszą wytrzymałość i dłuższą eksploatację. Aby zapewnić klientowi większy spokój, niezawodne ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 wysokiej jakości objęte są pełną gwarancją na 3 lata lub 5000 godzin.
System zarządzania flotą DoosanCONNECT w standardzie
Ładowarki kołowe DL200-7 i DL420CVT-7 posiadają fabrycznie zainstalowany najnowszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT. Zaprojektowany specjalnie dla maszyn Doosan nowy system DoosanCONNECT dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności maszyny.
Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL200-7:
• Pojemność z nadsypem: 2,0 m3
• Obciążenie statyczne na wyproście: 10 124 kg
• Obciążenie statyczne, kąt 40° 8933 kg
• Siła wyrywająca: 98 kN
• Szerokość z łyżką: 2550 mm
• Długość z łyżką: 7208 mm
• Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki: 3716 mm
• Wysokość opróżniania (45°) z ostrzem tnącym 2718 mm
• Zasięg opróżniania (45°) z ostrzem tnącym: 961 mm
• Silnik: 4-cylindrowy silnik Perkins 1204J o mocy 106 kW przy 2200 obr./min
• Maksymalna prędkość jazdy (4. zakres): 38 km/h
• Koła: 2980 mm
• Wysokość: 3313 mm
• Masa robocza: 12 047 kg
Podstawowe dane techniczne ładowarki kołowej Doosan DL420CVT-7:
• Pojemność z nadsypem: 4,5 m3
• Obciążenie statyczne na wyproście: 18 696 kg
• Obciążenie statyczne, kąt 40° 16 493 kg
• Siła wyrywająca: 171 kN
• Szerokość z łyżką: 3200 lub 3000 mm
• Długość z łyżką: 8926 mm
• Wysokość wysięgnika do sworznia łyżki: 4265 mm
• Wysokość opróżniania (45°) z ostrzem tnącym 2990 mm
• Zasięg opróżniania (45°) z ostrzem tnącym: 1320 mm
• Silnik: 5-cylindrowy silnik Scania DC09 o mocy 240 kW przy 1800 obr./min
• Maksymalna prędkość jazdy (4. zakres): 38 km/h
• Koła: 3525 mm
• Wysokość: 3660 mm
• Masa robocza: 23 990 kg
źródło i fot.: DOOSAN INFRACORE EUROPE
przeczytaj także: Doosan przedstawia koparki kołowe DX140W-7 i DX160W-7 nowej generacji zgodne z normą Stage V
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Nakłada się na to kształt elementów konstrukcyjnych mostów, rozstaw poprzecznic, żeberek usztywniających, wsporników chodnikowych i tym podobnych elementów. Dlatego też odpowiednie mocowania i prowadzenia przez obiekt tych ważnych z punktu widzenia odbiorców mediów powinny być rozwiązywane, projektowane, a następnie instalowane z należytą starannością techniczną. Zdaniem autorów w tym procesie powinien uczestniczyć zespół interdyscyplinarnych zainteresowanych tematem specjalistów zarówno z gr...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Projekt DiagBelt+ Celem projektu było obniżenie kosztów w obszarze gospodarki taśmami przenośnikowymi z wykorzystaniem zintegrowanego, mobilnego systemu diagnostycznego (o skrótowej nazwie DiagBelt+) do automatycznego badania i ciągłej diagnostyki stanu rdzenia taśm przenośnikowych z linkami stalowymi (które stanowią 97,3% wszystkich taśm stosowanych w KWB Bełchatów). System ma za zadanie wspomagać podejmowanie decyzji o naprawach i wymianach taśm w kopalni oraz informować o zagrożeniach zwią...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
Etap I W pierwszym etapie wykonano nawierzchnię na pasach ruchu wolnym i awaryjnym. Docelowa szerokość pasma technologicznego wynosiła 6,10 m, podczas gdy układane pasmo miało szerokość 6,30 m i było układane od wewnętrznej strony na warstwie kruszywa 0/31,5 mm, uformowanego na całej długości pasma w odległości około 20 cm od projektowanej linii dylatacji. Od strony zewnętrznej, do bocznej części kapy chodnikowej na całej długości i wysokości układanego pasma, przyklejona została wstawka styr...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Wszystkie trzy rodzaje przęseł są kratownicowe, o kracie typu N i o pasach równoległych, a ich elementy są połączone na nity. Kratownice przęseł mostu na rz. Odrze mają kształt prostokątny, a na Jez. Panieńskim – trapezowy. Ocena możliwości dostosowania mostów do obowiązujących warunków technicznych Zgodnie z zapisami w przeglądzie specjalnym mostu na Jez. Panieńskim ([1], s. 138): „Aktualna nośność eksploatacyjna przęsła nie odpowiada wg PN-EN 15528 żadnej kategorii linii. O braku nośności d...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Wszystkie trzy rodzaje przęseł są kratownicowe, o kracie typu N i o pasach równoległych, a ich elementy są połączone na nity. Kratownice przęseł mostu na rz. Odrze mają kształt prostokątny, a na Jez. Panieńskim – trapezowy. Ocena możliwości dostosowania mostów do obowiązujących warunków technicznych Zgodnie z zapisami w przeglądzie specjalnym mostu na Jez. Panieńskim ([1], s. 138): „Aktualna nośność eksploatacyjna przęsła nie odpowiada wg PN-EN 15528 żadnej kategorii linii. O braku nośności d...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...