Reklama

Most przez Dunajec w Tarnowie

Obiekt M3

Obiekt M3 został wykonany z betonu sprężonego w postaci dwudźwigarowej belki ciągłej dwuprzęsłowej o stałej wysokości 2,5 m i rozpiętościach 30,0 m oraz 50 m. Roboty budowlane przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2022 r. Ustroje nośne obiektów M1 i M3 były realizowane na rusztowaniach stacjonarnych, które stanowiły wieże podporowe T-60. Ruszt pod belkami ustroju wykonano z dźwigarków VM, ułożonych poprzecznie do osi belek, które oparto na stalowych ryglach połączonych klamrami DSD. Rygle stalowe były łączone na długości za pomocą złącz z klinami i oparte na wieżach T-60. Boki belek oraz spód płyty deskowano rusztem z belek VM oraz ryglami stalowymi, połączonymi klamrami. Dodatkowo boki belek spięto ściągami. Poszycie szalunku pod belki i płytę wykonano ze sklejki o grubości 21 mm. Ze względu na obecność przeszkód terenowych w miejscu budowanego obiektu, takich jak wał przeciwpowodziowy po prawej stronie rzeki Dunajec oraz bocznice kolejowe do zakładu prefabrykacji Strunbet, konieczne było ich przekroczenie w następujący sposób:

  • Wał przeciwpowodziowy: przekroczenie wału zrealizowano za pomocą podparcia z wież MK, na których ustawiono kratownice H33. Kratownice te stanowiły konstrukcję nośną dla przeprowadzenia ustroju nośnego.
  • Tory kolejowe: przekroczenie torów kolejowych wykonano przy pomocy tzw. bramki z wież podporowych T-60 oraz podpory Aluprop, zwieńczonych belkami oczepowymi HEB 320 oraz dźwigarami DIP500 i IPN500, które stanowiły konstrukcję nośną dla deskowania.

Te rozwiązania techniczne pozwoliły na skuteczne i bezpieczne wykonanie ustrojów nośnych w trudnych warunkach terenowych, zapewniając stabilność oraz wytrzymałość konstruk...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.