Reklama

Mirosław Nicewicz: Nawet najmniejsza inwestycja jest powodem do dumy

Szczególny, bo osobisty stosunek mam do południowej obwodnicy Olsztyna. Raz, że dotyczy ona miasta, w którym mieszkam, a dwa – można powiedzieć, że jesteśmy niemal rówieśnikami. Pierwsze prace nad obwodnicą zbiegły się z początkiem mojej pracy na stanowisku dyrektora olsztyńskiego oddziału GDDKiA. Ale tak naprawdę, o której inwestycji bym nie wspomniał, to każda z nich jest powodem do dumy. Nawet te, gdzie były problemy technologiczne czy kłopoty z wykonawcami i mimo tego zakończyły się sukcesem. Trzeba jednak pamiętać, że każdy taki sukces jest efektem zbiorowej pracy całego zespołu GDDKiA. Ten zespół jest ojcem wszystkich sukcesów organizacji.

Czy na podstawie swojego doświadczenia mógłby Pan określić, jakie są największe problemy, z którymi muszą się mierzyć polscy drogowcy?

Mirosław Nicewicz: Uważam, że część problemów w realizacji inwestycji drogowych wynika z tego, że ciągle jeszcze jako kraj nadrabiamy wieloletnie zaległości w tej dziedzinie. Chcemy w związku z tym zrobić jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Przekłada się to na spiętrzenie ogłaszanych przetargów czy realizowanych zadań. Nie bez znaczenia są też\ ciągłe zmiany przepisów, które ten proces spowalniają. Myślę tu o nowelizacji prawa zamówień publicznych, których było bez liku, czy też zmiany w zakresie przepisów związanych z procesem inwestycyjnym.

Wszyscy wiemy, że 2020 r. był niezwykle trudny. Czy sytuacja z pandemią i wynikającymi z niej ograniczeniami znacząco wpłynęła na działalność olsztyńskiego oddziału GDDKiA?

Mirosław Nicewicz: Epidemia koronawirusa nie zatrzymała trwających inwestycji na drogach krajowych. Nie miała też przełożenia na jakość i tempo pracy w GDDKiA. Jako instytucja...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.