Reklama

Marek Niełacny: Wyzwania nie są nam straszne

Chcą Państwo udostępnić kierowcom do końca tego roku dwa pasy ruchu na odcinku drogi krajowej nr 1 między Częstochową a Piotrkowem Trybunalskim rozbudowywanym do standardu autostrady. Jak przebiegają prace przy tej realizacji?

Marek Niełacny: Jest to 17-kilometrowy odcinek. Ostatni budowany w przebiegu A1 w województwie śląskim, który realizujemy w formule „projektuj i buduj”. Umowę podpisaliśmy w lipcu 2018 roku i wtedy zakończył się etap związany z uzyskaniem zamiennej decyzji ZRID oraz kolejnej decyzji ZRID dla budowy drogi lokalnej DL7, która będzie obsługiwać miejscowości położone po wschodniej stronie budowanej autostrady. W tej chwili jesteśmy na etapie robót budowlanych, których efektami mają być wykonanie nowej jezdni i przełożenie ruchu. Zasadniczą część robót ziemnych wykonano. Na całej jezdni trwają prace związane z wykonaniem podbudowy pomocniczej, rozpoczęło się już wykonywanie podbudowy zasadniczej. Jest to dolna warstwa konstrukcji nawierzchni, to na niej układa się właściwą warstwę, po której odbywa się ruch pojazdów.

Oczywiście trwają intensywne prace na obiektach inżynieryjnych. W zależności od obiektu i jego miejsca w harmonogramie są obiekty, gdzie wykonujemy fundamenty, ale są już obiekty, na których mamy zamontowane belki i betonujemy płytę pomostu. Sprawy nie ułatwia fakt, że wszystkie te prace prowadzono pod ruchem, którego niestety nie można przełożyć na alternatywną drogę. Zatem prace idą dobrze. Cieszę się również, że obecna sytuacja związana z pandemią COVID-19 nie odbija się negatywnie na tym oraz na pozostałych śląskich kontraktach. Pomimo że wprowadzone przez rząd restrykcje ograniczają w pewnym zakresie działania zarówno wykonawców, jak i urzędników, to jednak ta sytuacja nie stanowi obecnie przeszkody w terminowej realizacji robót.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.