Reklama

Kolejny odcinek S19 czeka na decyzję Wojewody Podlaskiego

Do Wojewody Podlaskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla kolejnego odcinka Via Carpatii. Ósmy z kolei wniosek na budowę drogi ekspresowej S19 dotyczy odcinka Bielsk Podlaski Zachód – Boćki.

Kolejny odcinek S19 czeka na decyzję Wojewody Podlaskiego

Kierunek na południe

Jak podaje GDDKiA u Wojewody Podlaskiego są już wnioski o ZRID na odcinki S19 od Krynic pod Białymstokiem do Plosek, położonych na południe od Narwi. Ostatnio przybyły kolejne – 23 czerwca na odcinek Boćki – Malewice, tydzień później na Haćki – Bielsk Podlaski Zachód z odcinkiem DK66 i dzisiaj Bielsk Podlaski Zachód – Boćki. Obecnie prowadzi się prace nad dokumentacją do złożenia wniosków na następny odcinek S19 Ploski – Haćki. A także na obwodnicę Bielska Podlaskiego na DK66. Złożenie wniosków spodziewane jest na przełomie tego i przyszłego roku. W przygotowaniu jest również dokumentacja do złożenia wniosku na ostatni odcinek S19 w województwie podlaskim, Malewice – Chlebczyn. 

Dwujezdniowa droga o nawierzchni bitumicznej

S19 Bielsk Podlaski Zachód – Boćki to ok. 12 km odcinek dwujezdniowej drogi o nawierzchni bitumicznej. Ten rodzaj nawierzchni, która powinna przenieść najwyższe dopuszczalne obciążenie 11,5 t/oś przy prognozowanej kategorii ruchu KR6, wybrał do realizacji wykonawca. Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, takie jak wiadukty, przejścia dla zwierząt, przepusty i jeden węzeł – Boćki.  
 

Cała S19 w województwie podlaskim

Obok odcinków drogi S19 na południe od Białegostoku, Wojewoda Podlaski bada także wniosek o ZRID na odcinek od przejścia granicznego w Kuźnicy do węzła Sokółka Północ. Dokumentację na kolejny odcinek, od węzła Sokółka Północ do węzła Dobrzyniewo rozpoznaje Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w postępowaniu odwoławczym od wydanej w sierpniu 2021 r. decyzji środowiskowej. 

Rozpoczęcie pierwszych prac budowlanych na odcinki S19 Kuźnica – Sokółka przewiduje się jeszcze tej jesieni.

źródło:GDDKiA
fot.: iStock

przeczytaj również: W Sulejówku tunel pod torami zastąpi przejazd kolejowo-drogowy

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.