Górnik na nartach
11-12 marca 2022 roku odbyły się VI Mistrzostwa Świata Braci Górniczej w narciarstwie alpejskim i snowboardzie. Jest to wydarzenie, które łączy rywalizację sportową z dobrą zabawą. Miejscem VI Mistrzostw była Jaworzyna Krynicka w Krynicy-Zdroju. Patronat medialny nad wydarzeniem objęło czasopismo „Kruszywa”.
Event rozpoczął się od rejestracji zawodników i wydania numerów startowych w poszczególnych grupach. W tym roku organizatorzy podzielili zawodników na 8 grup w kategoriach kobiet i mężczyzn. Zawodnicy rywalizowali w narciarstwie zjazdowym i snowboardzie. W obu konkurencjach rywalizacja odbywała się na trasie slalomu giganta. Znakomicie przygotowana trasa nr 6 na Jaworzynie wymagała od zawodników pełnej koncentracji i wysiłku, ponieważ organizatorzy przygotowali bardzo wymagającą trasę przejazdu.
Dla zapewnienia komfortu w czasie zawodów 11 marca zorganizowany został oficjalny trening, w trakcie którego zawodnicy zapoznali się z trasą przejazdu oraz warunkami współzawodnictwa. Już podczas treningu okazało się, że tegoroczna rywalizacja będzie wymagała dobrej kondycji i hartu ducha. Potwierdziło się to w sobotę podczas rozgrywania zawodów.
Kobiety rywalizowały w dwóch kategoriach:
-
kobiety: kategoria open
-
„żona górnika”: kategoria open
Mężczyźni podzieleni zostali na 4 kategorie. Ich grupy wyglądały następująco:
-
grupa I – roczniki do 1955 r.,
-
grupa II – roczniki 1956-1967,
-
grupa III – roczniki 1968-1980,
-
grupa IV – roczniki 1981-1998.
W konkurencji snowboardu rywalizowali panowie w kategorii open.
W tym roku, podobnie jak w latach, ubiegłych rozegrano klasyfikację indywidualną, jak i rywalizację wśród firm uczestniczących w zawodach. Rywalizujące firmy wytypowały po dwóch zawodników. Rywalizację firm wygrał zespół reprezentujący Kopalnię Surowców Skalnych Wisła SA. Na drugim miejscu uplasował się zespół Epiroc Polska, natomiast na trzecim – przedstawiciele COIG SA z Katowic.
Zakończenie zawodów miało miejsce podczas uroczystej kolacji. Po ogłoszeniu wyników zawodnicy wraz z kibicami mogli wspólnie świętować. Mimo sporego wysiłku i emocji, które każdy z uczestników pozostawił na stoku, podczas wieczoru panowała świetna koleżeńska atmosfera.
Organizatorzy dziękują wszystkim uczestnikom oraz sponsorom za aktywny udział, fantastyczną sportową rywalizację, a także wsparcie finansowe VI Mistrzostw. Serdeczne podziękowania należą się również dla Kolei Gondolowej Jaworzyna Krynicka za profesjonalne przygotowanie stoku pod zawody. Całość relacji i fotorelację z wydarzenia znajdą Państwo na stronie gorniknanartach.pl.
Już dziś wszystkich zainteresowanych zapraszamy na kolejną, VII edycję wydarzenia, która odbędzie się 10-11.03.2023 r.
Narciarsko pozdrawiamy!
Autorem tekstu jest Piotr Kapustianyk, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię
Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Betonowy tunel TS-04. Technologia i materiały
W artykule omówiono kwestie związane z ułożeniem nawierzchni z betonu cementowego klasy C35/45 w tunelu TS-04. Prace te są częścią większego zadania pod nazwą „Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S52, odcinek Północna Obwodnica Krakowa: węzeł Modlnica – węzeł Kraków Mistrzejowice (bez węzła)”. Betonowy tunel pod Zielonkami TS-04, będący częścią Północnej Obwodnicy Krakowa (S52), jest jednym z kluczowych elementów infrastrukturalnych tej drogi ekspresowej. Tunel o długości 653 m, ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Wartość rynku betonu towarowego w Polsce to już ponad 7 mld zł
W wyniku znaczącego wzrostu kosztów produkcji (kruszywa, cement, domieszki do betonu, siła robocza, logistyka i transport) w latach 2017-2022 rynek betonu towarowego w Polsce odnotował skokowy wzrost wartości, osiągając 7,5 mld zł. Pomimo przejściowego schłodzenia koniunktury w budownictwie długoterminowe prognozy dla rynku betonu towarowego prezentują się dość stabilnie. Na potrzeby raportu jako rynek betonu towarowego zdefiniowano działalność produkcyjną w zakresie wytwarzania betonu zarówn...
Kalendarium
Relacje
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...
Jubileusz XX-lecia Stowarzyszenia Przemysłu Wapienniczego
Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego (SPW) obchodziło jubileusz XX-lecia swojej działalności, u...
Podsumowanie jubileuszowej 15. edycji Targów SYMAS® MAINTENANCE
- Targi SYMAS® MAINTENANCE z roku na rok są coraz lepsze, mamy coraz więcej klientów. Naprawd...
Seminarium „Droga do neutralności klimatycznej Cemex”
Blisko 200 uczestników pojawiło się na cyklicznym seminarium „Droga do neutralności klima...