Reklama

Estakada ES-119

Ustrój nośny

W ramach projektowanej drogi ekspresowej S6 zaprojektowano dwa obiekty mostowe zlokalizowane odpowiednio wzdłuż jezdni lewej i prawej. Każdy z wiaduktów oparto na rozdzielonych przyczółkach oraz filarach, co pozwala na niezależną pracę obu konstrukcji. Ustrój nośny każdego to dziesięcioprzęsłowa konstrukcja ciągła, podparta na każdej z podpór na dwóch łożyskach. Przekrój poprzeczny to jednokomorowa skrzynia ze wspornikami:

  • stałej wysokości dla technologii nasuwania podłużnego,
  • zmiennej wysokości dla technologii betonowania nawisowego
  • stałej wysokości na końcu ustroju dla części wykonywanej na rusztowaniach.

Ustrój nośny zaprojektowano jako konstrukcję sprężoną z zastosowaniem kabli wewnętrznych i zewnętrznych.

Przebieg niwelety w profilu

W projektowanym obiekcie niweleta w profilu podłużnym przebiega w sposób zróżnicowany w zależności od odcinka. W osiach od 1 do 7 zaprojektowano stały spadek podłużny o wartości 3,95% w kierunku pod górę. Ten fragment obiektu przewidziano do wykonania w technologii odcinkowego nasuwania. Pomiędzy podporami w osiach od 7 do 11 niweleta przebiega w łuku pionowym wypukłym o promieniu R = 11 000 m. W tym odcinku konstrukcja będzie realizowana w technologii nawisowej oraz na rusztowaniach stacjonarnych. Wierzchołek łuku niwelety zlokalizowano za przyczółkiem w osi 11, co wyznacza najwyższy punkt przebiegu profilu podłużnego obiektu.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Jakie są główne cele Zespołu ds. Mostowych Obiektów Zabytkowych i jakie działania planuje podjąć w pierwszej kolejności? W jaki sposób Zespół zamierza popularyzować wiedzę o wartości historycznej i inżynieryjnej mostów zabytkowych wśród społeczeństwa? Arkadiusz Madaj: Podstawowym celem zespołu jest, mówiąc potocznym językiem, „uporządkowanie” sp...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.