DK9 obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego

Przedmiotem realizacji jest budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego DK9. Inwestycja znajduje się w całości w obszarze administracyjnym województwa świętokrzyskiego, powiat: ostrowiecki, gminy: Bodzechów, Ostrowiec Świętokrzyski.

W lipcu 2020 r. zamawiający podpisał umowę z wykonawcami, firmą Fabe Polska Sp. z o.o. (Liderem) oraz firmą SP Sine Midas Stroy Sp. z o.o. (Partnerem). Inwestycja została zamówiona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach. Konsultantami inwestycji zostały firmy Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno-Inżynierskie PROSTA-PROJEKT (Lider) oraz Prokom Construction Sp. z o.o. (Partner). Budowa powstaje w systemie „projektuj i buduj”. Zasadnicze roboty na budowie jednojezdniowej trasy ruszyły w 2022 r. Wykonywane były roboty ziemne, prace przy zagęszczeniu, wzmocnieniu i odwodnieniu podłoża gruntowego – ze względu na wymagające warunki gruntowe w celu zagęszczenia i odwodnienia podłoża pod drogę zastosowano technologię z użyciem m.in. drenów pionowych, materacy transmisyjnych i nasypów przeciążeniowych. Rozpoczęła się także budowa obiektów mostowych. Realizacja inwestycji za blisko 53 mln zł zakończy się w I połowie 2024 r.

Opis inwestycji

Inwestycja powstaje w systemie „projektuj i buduj”. W ramach zadania trwa realizacja odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP poprowadzonej nowym śladem od węzła Brezelia (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 755) do włączenia z istniejącą DK9 (wylot z Ostrowca w kierunku Rzeszowa) na wysokości ul. Wąwozy poprzez zaprojektowane skrzyżowanie typu rondo średnie. Po zakończeniu wszystkich prac do użytku zostanie oddana droga o długości 2,569 km z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m, z obustronnymi poboczami gruntowymi o szerokości min. 1,5 m, w tym obustronne opaski bitumiczne o szer. po 0,70 m.

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Komentarz firmy

Robert Brodawka, Kierownik Kontraktu, Fabe Polska

Obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego, którą realizuje firma Fabe Polska Sp. z o.o. we współpracy z SP Sine Midas Stroy Sp. z o.o., to inwestycja mająca na celu poprawę warunków ruchu oraz zwiększenie bezpieczeństwa na drodze DK9. Jest to inwestycja wykonywana na zamówienie GDDKiA.

Budowa obwodnicy rozpoczęła się w 2022 r., a jej zakończenie planowane jest na pierwszą połowę 2024 r. Prace obejmują wykonanie odcinka drogi jednojezdniowej o długości 2,569 km z dwoma pasami ruchu i obustronnymi poboczami gruntowymi. Projekt uwzględnia również budowę skrzyżowania typu rondo oraz przebudowę istniejącej DK9 na odcinku 0,299 km.

W ramach inwestycji powstaną także trzy obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty drogowe nad ciekami wodnymi oraz wiadukt drogowy nad drogą powiatową. Dodatkowo wykonawca zajmuje się budową ekranów akustycznych, elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, systemu odwodnienia drogi oraz oświetlenia ulicznego.

Cel inwestycji jest jasny − poprawa warunków ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Optymalne parametry geometryczne drogi oraz usprawnienie ruchu tranzytowego i lokalnego mają przyczynić się do większego bezpieczeństwa mieszkańców. Obwodnica pozwoli również na łatwiejsze i szybsze poruszanie się osobom podróżującym przez te tereny.

Budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego ma duże znaczenie dla lokalnej społeczności, ale także dla wszystkich osób, które korzystają z DK9. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak dreny pionowe, materace transmisyjne i nasypy przeciążeniowe, mają zapewnić właściwe zagęszczenie i odwodnienie podłoża gruntowego. To z kolei przyczyni się do odpowiedniej jakości budowanej drogi.

Inwestycja jest przeprowadzana w systemie „projektuj i buduj”, co oznacza, że od samego początku prac trwała konkretna realizacja projektu. To gwarantuje skuteczność działań oraz możliwość precyzyjnej kontroli i terminowego zakończenia.

Mamy nadzieję, że obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego będzie spełniać wszystkie oczekiwania i przyczyni się do poprawy jakości ruchu na DK9. Doceniamy zaangażowanie wykonawców oraz konsultantów inwestycji. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu możemy być pewni, że budowa obwodnicy będzie przeprowadzona rzetelnie i zgodnie z najwyższymi standardami.

Wywiady

Zbigniew Tabor: Aby zarządzać drogami, potrzebna jest wizja

Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, w wywiadzie z redakcją „Magazynu Autostrady” podzielił się refleksjami na temat swojej 25-letniej kariery oraz ewolucji branży drogowej w Polsce. Jego osiągnięcia, takie jak budowa nowoczesnego zarządu dróg oraz wdrożenie Wytycznych Technicznych ZDW, stały się fundamentem rozwoju i...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.