Budowa obwodnicy Rogoźna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241

Inwestycja polega na budowie obwodnicy Rogoźna o długości 7,1 km. Jej początek zaplanowano pomiędzy miejscowościami Cieśle i Marlewo, a koniec w Gościejewie na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 11 z drogą powiatową poprzez budowę rond włączających obwodnicę w istniejący układ drogowy.

Budowa obwodnicy Rogoźna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 241

Podstawowym celem budowy obwodnicy jest wyprowadzenie ruchu samochodowego (zwłaszcza tranzytowego) ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. wąskiego gardła w układzie komunikacyjnym miasta Rogoźna. Dodatkowo jej przebieg umożliwia zachowanie walorów przyrodniczych i obszarów chronionych w sąsiedztwie miasta. Inwestycja przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, poprawy komfortu życia mieszkańców Rogoźna oraz rozwoju komunikacyjnego i inwestycyjnego regionu.

Zadanie jest realizowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

  • Całkowita wartość robót: 147,2 mln zł, w tym 98,5 mln zł zostanie pokryte ze środków Województwa Wielkopolskiego oraz 48,7 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
  • Podpisanie umowy: 10 czerwca 2024 r.
  • Termin ostatecznego odbioru robót: 30 lipca 2026 r. (780 dni)
  • Wykonawca robót budowlanych: PORR Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie

Podstawowy zakres inwestycji obejmuje budowę:

  • jezdni drogi wojewódzkiej nr 241 o szerokości 7,0 m wraz z poboczami o szerokości 1,5 m,
  • mostu na rzece Wełna,
  • wiaduktu nad linią kolejową Poznań – Piła,
  • przepustów nad rzeką Rudka i rzeką Struga Sokołowska,
  • 2 rond,
  • 3 skrzyżowań z drogami gminnymi,
  • przebudowę/rozbudowę dróg bocznych,
  • dodatkowych jezdni drogi wojewódzkiej – drogi dojazdowe w celu obsługi przyległych terenów,
  • ścieżek pieszo-rowerowych i rowerowych oraz przebudowę istniejącej ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu drogi krajowej nr 11,
  • budowę elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podstawowe parametry techniczne:

  • klasa drogi: G
  • kategoria ruchu – KR5;
  • droga nr 241;
  • szerokość jezdni 2×3,5m.

źródło i fot. WZDW Poznań

Przeczytaj również: Rozszerzenie zakresu waloryzacji – aneksy także na projektowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Piotr Litwa, Prezes Wyższego Urzędu Górniczego, w rozmowie z redakcją czasopisma „Kruszywa” porusza temat nadzoru i regulacji górnictwa odkrywkowego w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem problemów związanych z przestrzeganiem przepisów, oceną ryzyka oraz współpracą z instytucjami i samorządami. Omawia najczęstsze naruszenia przepisów, procedur...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.