Reklama

Budowa linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna w Katowicach

Dzięki współpracy konsorcjum firm SPAW-TOR z Krakowa, Silesia Invest z Gliwic i Grotex z Zabrza, zrealizowano ambitny projekt budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Grundmanna, stanowiącej połączenie dwóch kluczowych arterii komunikacyjnych miasta.

W ramach zadania, którego celem było połączenie dwóch magistralnych linii tramwajowych, tj. ul. Chorzowskiej i ul. Gliwickiej, wybudowano imponujące 1475 m toru pojedynczego (mtp) w różnych konstrukcjach, włączając w to torowisko klasyczne na podkładach, podlew ciągły oraz płyty prefabrykowane. Montaż obejmował także 2950 mb. szyn, sześć rozjazdów dwutorowych, 12 zwrotnic i sześć kompletów przyrządów wyrównawczych. Ogromne ilości materiałów, takie jak 3000 m3 kruszyw i ponad 700 m3 betonu, wykorzystano do konstrukcji torowiska.

Wybudowane zostały nie tylko same tory – w ramach projektu powstała również nowa podstacja trakcyjna oraz dwa ważne obiekty inżynieryjne: wiadukt tramwajowy nad Drogową Trasą Średnicową oraz most tramwajowy nad Rawą. Ponadto, dla wygody pasażerów, zbudowano cztery platformy przystankowe, zlokalizowane na obu krańcach nowej linii oraz przy skrzyżowaniach z ul. Chorzowską i ul. Gliwicką.

Nowa linia tramwajowa w Katowicach to nie tylko krok w kierunku poprawy infrastruktury komunikacyjnej, ale także inwestycja w lepszą jakość życia mieszkańców i rozwój gospodarczy regionu. Dzięki nowym połączeniom tramwajowym miasto staje się bardziej dostępne i przyjazne zarówno dla mieszkańców, jak i turystów.

Źródło: Zarząd Transportu Metropolitalnego

Przeczytaj również:

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.