Reklama

Budowa drogi 2392P

Badania podłoża gruntowego do głębokości 3,0 m wykazały korzystne parametry geotechniczne do wykonania nowej konstrukcji drogi, wykorzystując zalegający grunt rodzimy. W związku z powyższym nie zachodziła potrzeba wzmacniania gruntów podłoża.

Konstrukcja nawierzchni

Konstrukcja nawierzchni nowej drogi przedstawia się następująco: warstwa odcinająca z mieszanki związanej cementem C3/4 (25 cm), podbudowa z mieszanki niezwiązanej kruszywo 0-31,5 (20 cm), podbudowa bitumiczna AC 16 P (8 cm), bitumiczna warstwa wiążąca AC 16 W (6 cm), bitumiczna warstwa ścieralna SMA 08 (4 cm) – łącznie 58 cm.

Z kolei konstrukcja nawierzchni chodnika składa się z: warstwy odcinającej z mieszanki związanej cementem C3/4 (15 cm), podbudowy z mieszanki niezwiązanej kruszywo 0-31,5 (10 cm), bitumicznej warstwy ścieralnej AC 8 S (4 cm) – łącznie 29 cm.

Do budowy drogi użyto klasycznego sprzętu do budowy dróg, takiego jak: koparki, zgarniarki, ładowarki, samochody ciężarowe, walec ogumiony, rozściełacz mas bitumicznych, walce stalowe wibracyjne.

Cel realizacji

Podstawowym celem realizacji była zamiana drogi o nawierzchni tłuczniowo-gruntowej wraz z wydzieleniem odseparowanego od jezdni ciągu komunikacji pieszej i rowerowej. To pozwoliło na zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu drogowego: pieszych, rowerzystów i kierowców.

Droga powiatowa nr 2392P o przebiegu Tarnowo Podgórne – Lusówko – Więckowice jest najkrótszym połączeniem autostrady A2 z drogą krajową nr 92. Ma bezpośrednie powiązania z drogami: krajową nr 92 Poznań – Pniewy oraz wojewódzką nr 307 Poznań – B...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Komentarz firmy

Tomasz Łubiński
Wicestarosta poznański
Droga Więckowice – Lusówko trafnie wpisuje się w definicję drogi powiatowej i stanowi ważne połączenie gmin powiatu poznańskiego, w szczególności Tarnowa Podgórnego i Dopiewa, a także pobliskiego Buku czy nawet Stęszewa. Niestety, jej wcześniejszy stan nie pozwalał na wykorzystanie jej w pełni. Nawierzchnia była tylko gruntowa, wąska, brakowało jakiejkolwiek infrastruktury drogowej. W ramach prac zbudowano od podstaw konstrukcję jezdni, wykonano odwodnienie, ścieżkę rowerową oraz chodnik. Dzięki przebudowie, a właściwie budowie tej drogi, zwiększyła się dostępność komunikacyjna ważnych terenów inwestycyjnych, już działających przedsiębiorstw, instytucji sportowo-rekreacyjnych. Mieszkańcy zyskali doskonałe połączenie ze szkołami, z urzędami, przychodniami, a także powstającymi osiedlami oraz działkami przeznaczonymi pod budowę mieszkaniową. Nowa droga jest wygodna i bezpieczna dla kierowców, rowerzystów i pieszych.

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.