Analiza wykorzystania instalacji fotowoltaicznych z magazynem energii do zasilania oświetlenia węzła drogowego, cz. I

Koszt energii elektrycznej

Określenia rocznych kosztów dokonano na podstawie zużycia energii elektrycznej do zasilania oświetlenia, obecnie obowiązującej umowy sprzedaży, obowiązującej umowy na świadczenie usług dystrybucyjnych oraz taryfy dla usług dystrybucji energii elektrycznej aktualnej w roku 2024 [3]. Tab. 2 przedstawia podział zużywanej energii w poszczególnych strefach, strefie dziennej i nocnej. Strefy czasowe stosowane w rozliczeniach z odbiorcami grup taryfowych C12B określone zostały w taryfie [3].

W tab. 3 przedstawiono podział kosztów energii elektrycznej w rozbiciu na opłatę za energię elektryczną, opłatę za dystrybucję energii oraz opłaty inne wynikające z taryfy OSD przypadające na poszczególne miesiące roku.

Łączna wartość opłat za energię elektryczną w 2024 r. wyniosła 17 751,44 zł brutto.

MAU_1-2_25_analizy_i_obliczenia_Grzegorz_Rusowicz_ZASILANIE_OSWIETLENIA_WEZLA_DROGOWEGO_TAB_3Tab. 3. Podział kosztów energii elektrycznej

W II części artykułu opisano możliwości zastosowania instalacji fotowoltaicznych z magazynem energii do zasilania analizowanego węzła drogowego. Omówiono zasoby energii słonecznej, potencjalne tereny pod instalację oraz wymagania formalno-prawne dotyczące budowy instalacji. Przedstawiono także analizę ekonomiczną inwestycji, określając moc instal...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne

Jakie są największe wyzwania związane z wdrażaniem dekarbonizacji w infrastrukturze drogowej? Janusz Bohatkiewicz: Największymi wyzwaniami są koszty, technologie oraz dostosowanie istniejących procesów i standardów budowlanych. Dekarbonizacja wymaga zmiany podejścia na każdym etapie inwestycji – od projektowania, przez budowę, aż po utrzymanie. ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.