Reklama

Zmiana organizacji ruchu na węzłach Lubelska i Opacz

GDDKiA po analizie ruchu na węźle Lubelska w ciągu drogi ekspresowej S17 oraz na węźle Opacz w ciągu drogi ekspresowej S2 wprowadza rozwiązania, które poprawią przepustowość na najbardziej obciążonych kierunkach ruchu. Pierwsze zmiany już wkrótce.

S17 węzeł Lubelska, skrzyżowanie z A2 i S2
fot.: Krzysztof Nalewajko/ GDDKiA

S17 i węzeł Lubelska

Na łącznicy węzła prowadzącej z S17 od strony Lublina na S2 POW do Warszawy udostępniono dwa pasy ruchu. To pierwsza ze zmian, a wprowadzenie drugiej związane będzie z oddaniem do ruchu odcinka S17 Lubelska – Warszawa Wschód (Zakręt). Wówczas GDDKiA udostępni dwa pasy ruchu również na łącznicy z S2 POW od strony Warszawy w kierunku Lublina (S17), co będzie związane z czasowym zamknięciem łącznicy z A2 od strony Terespola na S17 w kierunku Lublina. Dla pojazdów jadących w tym kierunku będzie obowiązywał objazd przez węzeł Warszawa Wschód (Zakręt). Takie rozwiązanie umożliwi bezpieczne poprowadzenie dwóch pasów na łącznicy z S2 w kierunku Lublina.

Powyższe zmiany wprowadzone zostały w ramach czasowej organizacji ruchu, a jeszcze w listopadzie GDDKiA ogłosi przetarg na opracowanie docelowego projektu stałej organizacji ruchu. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie opracowanie analiz i prognoz ruchu, a także budowa przewiązki, która umożliwi przywrócenie ruchu na łącznicy relacji A2 Terespol – S17 Lublin. Powstanie ona pomiędzy jezdnią zbiorczo rozprowadzającą a jezdnią główną S17 w kierunku Lublina, na wysokości łącznicy zjazdowej z S2 na S17.  
 

S2 i węzeł Opacz

Na początku listopada zawężony zostanie prawy pas drogi ekspresowej S8 w obrębie węzła Opacz na jezdni w kierunku Wrocławia. To rozwiązanie poprawi płynność ruchu dla pojazdów włączających się do ruchu z S2 z węzła Konotopa. 

Obecnie przygotowywany jest Program Inwestycji, który zakłada poprawę płynności ruchu na najbardziej obciążonych kierunkach ruchu na węźle Opacz. Planuje się dokonanie zmian w kluczowych miejscach tego węzła:

  • w ciągu S8 jadąc od strony Wrocławia na S2 do węzłów Konotopa oraz Warszawa Lotnisko,
  • możliwość wjazdu z jezdni zbiorczo-rozprowadzającej przejmującej ruch z węzła Warszawa Lotnisko w kierunku Wrocławia,
  • na połączeniu łącznic prowadzących ruch z S8 od strony Wrocławia oraz od centrum w kierunku węzła Konotopa.

Szczegóły co do planowanych zmian w organizacji ruchu GDDKiA poda po zatwierdzeniu, a tym samym uzyskaniu finansowania dla tego zadania.
 

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.