Zastosowanie technologii Trenchmixing do posadawiania obiektów inżynierskich i realizacji konstrukcji oporowych

Rys. 3b. Koncepcja zwiększenie wskaźnika stateczności panelami CDMM: budowa modelu

Podsumowanie

Technologia CDMM Trenchmixing jest jedną z technologii realizujących metodę wgłębnego mieszania gruntu ze spoiwami na mokro. Charakteryzuje się najlepszym efektem jednorodnego wymieszania in situ gruntu z zaczynami modyfikującymi ich parametry i homogenizującymi właściwości powstającego gruntobetonu na całej głębokości prowadzonych zabiegów. Jak prawie wszystkie (z wyjątkiem technologii Jet Grouting) technologie wgłębnego mieszania gruntu jest metodą bardzo ekonomiczną, wpisującą się w obecne trendy w budownictwie. Minimalizacja odpadów, wykorzystanie gruntu zalegającego pod projektowanym obiektem, konieczność dowiezienia na budowę jedynie kilkunastu procent masy gotowego elementu posadowienia (cement lub jego mieszanki) i niski ślad węglowy to niewątpliwe atuty tej technologii. Kolejnymi zaletami są: znaczące ograniczenie użycia stali, bezwibracyjne wykonywanie robót, możliwość organizacji dostaw spoiwa do silosów poza godzinami szczytów komunikacyjnych.

Jak każda z innych technologii posadowienia, CDMM posiada oczywiście swoje wady i ograniczenia. Jej wadą jest niska mrozoodporność, która sprawia, że elementy z gruntobetonu nie mogą być stosowane do rozwiązań trwałych, jeśli będą eksponowane bezpośrednio na wpływy niekorzystnych warunków atmosferycznych, bez zastosowania elementów ochr...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne

Jakie są największe wyzwania związane z wdrażaniem dekarbonizacji w infrastrukturze drogowej? Janusz Bohatkiewicz: Największymi wyzwaniami są koszty, technologie oraz dostosowanie istniejących procesów i standardów budowlanych. Dekarbonizacja wymaga zmiany podejścia na każdym etapie inwestycji – od projektowania, przez budowę, aż po utrzymanie. ...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.