Zakopianka: przełożenie ruchu w Krzyszkowicach i start budowy tunelu pod DK7

Dziś (09.06.2025 r.) rozpoczęto prace związane z przełożeniem ruchu na odcinek ok. 0,5 km nowej jezdni zakopianki w Krzyszkowicach. Na nowej jezdni (po zakończeniu prac będzie to jezdnia prowadząca w kierunku Krakowa) zostanie utrzymany ruch dwoma pasami w każdym kierunku, obowiązywać będzie jednak ograniczenie prędkości do 50 km/h. Takie przełożenie ruchu jest niezbędne, żeby zamknąć fragment jezdni zakopianki prowadzący w kierunku Myślenic i zacząć pod nią budowę drugiej części tunelu. Ten tunel to element węzła Krzyszkowice, powstającego na drodze krajowej nr 7.

Węzeł Krzyszkowice 

Nowy węzeł, dzięki tunelowi, który zbudujemy pod drogą krajową nr 7, pozwoli na bezpieczny wjazd z Krzyszkowic na zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. Będzie w nim również chodnik dla pieszych. Kierowcy jadący z Krakowa do Krzyszkowic będą zjeżdżać z zakopianki w prawo, a następnie przejeżdżać pod DK7. Dojadą wówczas nową drogą obok agencji pocztowej do przebiegającej przez wieś drogi powiatowej, prowadzącej do Sieprawia. Tą samą trasą, tyle że w przeciwnym kierunku, będą poruszać się pojazdy jadące z Krzyszkowic w kierunku Myślenic. 

Ruch z Myślenic do Krzyszkowic i z Krzyszkowic na zakopiankę w kierunku Krakowa będzie poprowadzony przebudowaną drogą powiatową. Poprawimy zjazd i wjazd na DK7.  Prace potrwają do końca 2025 r. 

W okolicy przyszłego węzła, zakopianką przejeżdża codziennie prawie 40 tysięcy pojazdów. Te dane pochodzą z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu, przeprowadzonego w latach 2020-2021. Dzięki budowie węzła i likwidacji lewoskrętów zdecydowanie poprawi się bezpieczeństwo w tym miejscu. W latach 2017-2021 doszło tutaj do 45 kolizji drogowych i 18 wypadków, w których zginęła jedna osoba, a 23 zostały ranne. 

Modernizacja zakopianki 

Poza węzłem Krzyszkowice trwają intensywne prace, których celem jest poprawa bezpieczeństwa na zakopiance i zwiększenie przepustowości tej drogi. W czerwcu2024 r. otwarto węzeł w Gaju, a w Myślenicach powstają kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie. 

Szczególne znaczenie ma dla tych inwestycji ma bezpieczeństwo pieszych. Jesienią ubiegłego roku oddano dwie kładki – w Głogoczowie i Mogilanach. 

W Libertowie powstaje nowy układ drogowy wokół zakopianki i tunel pod DK7, a także trzy kolejne kładki: 

•             koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą, 

•             koło przystanku autobusowego Góra Libertowska, 

•             przy skrzyżowaniu DK7 z ul. Rumianą i Przylesie. 

Te obiekty powstaną w ramach przebudowy zakopianki w Libertowie. Inwestycja będzie realizowana do 2027 r. Czwarta kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach węzła Myślenice. 

źródło i fot. GDDKiA

Przeczytaj również: Tarnowskie Góry zyskają nowy chodnik przy DK11

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.