Wpływ lokalizacji geosyntetyku na skuteczność wzmocnienia konstrukcji nawierzchni drogowej
Piśmiennictwo
Nguyen L., Blanc J., Kerzerho J., Hornych P.: Review of glass fibre grid use for pavement reinforcement and APT experiments at IFSTTAR. „Road Materials and Pavements Design”, 10/2013, s. 287-308. DOI 10.1080/14680629.2013.774763.
Jong-Hoon L., Seung-Beom B., Kang-Hoon L., Jo-Soon K., Jin-Hoon J.: Long time performance of fiber-grid-reinforced asphalt overlay pavements. A case study of Korean national highways. „Journal of Traffic and Transportation Engineering”, 6/2019, s. 366-382. DOI 10.1016/j.jtte.2018.01.008.
Hornych P., Arsenie I., Chazallon C., Duchez J.: Laboratory characterization of the fatigue behavior of a glass-fibre grid-reinforced asphalt concrete using 4PB tests. „Road Materials and Pavement Design”, 18/2016, s. 168-180. DOI 10.1080/14680629.2016.1163280.
Mladenovic S., Bohus S., Trifunović S., Oreskovic M.: Fatigue resistance of a grid-reinforced asphalt concrete using four-point bending beam tests. „Bituminous Mixtures and Pavements VII: Proceedings of the 7th International Conference on Bituminous Mixtures and Pavements 2019”, s. 589-594. DOI 10.1201/9781351063265.
Bzówka J., Juzwa A., Knapik K., Stelmach K.: Geotechnika komunikacyjna. Gliwice 2015.
Kazimierowicz-Frankowska K.: Zasady modelowania pracy geosyntetycznego zbrojenia wykorzystywanego do wzmacniania konstrukcji dróg. „Inżynieria Morska i Geotechnika”, 1/2013, s. 43-51.
Kałuża M., Kotasiński M.: Effectiveness of glass fiber mesh reinforcement applied to road construction located in a mining subsidence area. ...
Dostęp ograniczony.
Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników
Dlaczego warto się zarejestrować?
- Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
- Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
- Zapoznasz się z materiałami video
- Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
- Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Logowanie
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe
Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...
Webinar dedykowany – stwórzmy wydarzenie idealne dla Twojej firmy!
Od 2020 roku redakcja “Magazynu Autostrady” oraz czasopisma “Mosty” poza stacjonarnymi wydarzeniami organizuje szkolenia i spotkania w formule online. Jednymi z nich są webinary - organizowane jako wydarzenia własne bądź dla partnerów zewnętrznych w formie komercyjnej.
Metoda oceny zabytkowej wartości obiektu mostowego – nie wszystko złoto, co się świeci
Wyznaczanie zabytkowej wartości punktowej obiektu Formularz do wyznaczania zabytkowej wartości punktowej obiektu mostowego przedstawiono w tab. 1. Kategoryzacja obiektu mostowego jako zabytku KATEGORIA I – ZABYTEK WYJĄTKOWY ΣP ≥ 80 Kategorię stanowią obiekty wyjątkowe, unikatowe i najcenniejsze, w których niczego nie można zmienić, należy tylko utrwalać ich istnienie. KATEGORIA II – ZABYTEK CENNY 80 > ΣP ≥ 50 Kategorię stanowią obiekty rzadkie i cenne, ...
Wzrost wolumenu przeładunków kruszyw w kołobrzeskim porcie morskim
Port Morski Kołobrzeg odnotował dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa. W 2024 r. to właśnie kruszywa stanowią dominujący towar przeładowywany w porcie. Port Morski Kołobrzeg odnotowuje dynamiczny rozwój w zakresie obsługi ładunków kruszywa, które w bieżącym roku stanowi dominujący towar przeładowywany w porcie. Kluczowym surowcem dostarczanym do Kołobrzegu jest kruszywo pochodzące z norweskiego kamieniołomu Seljestokken. Kruszywo to, powstające w wyniku obróbki naturalnych sk...
Beton architektoniczny: wymagany przez inwestorów, ale czy osiągalny przez wykonawców?
Produkcja prefabrykatów a beton architektoniczny Porównując warunki, w jakich produkowane są prefabrykaty żelbetowe, a w jakich zdarza się wykonywanie elementów monolitycznych, często zakłada się, że na każdym etapie budowy obiektu prefabrykaty będą spełniały bądź nawet przewyższały wymogi standardu betonu architektonicznego. Do czynników wpływających na podwyższenie standardu wykończenia powierzchni elementów prefabrykowanych należą m.in.: Do równie ważnych aspektów, mających znaczący wpływ ...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Wykorzystanie mobilnego mapowania oraz badań georadarowych w procesie przebudowy drogi
W oparciu o pomiar wykonany z wykorzystaniem wysokoprecyzyjnych skanerów laserowych zintegrowanych z bardzo dobrej jakości systemem pozycjonowania można wykonać dokumentację geodezyjną. Możliwe jest uzyskanie błędów pomiarowych w osi Z na poziomie poniżej 10 mm, a w osiach XY w granicach 10-20 mm. Oczywiście takie dokładności wymagają domierzania dodatkowej osnowy geodezyjnej i późniejszego wpasowania na nią skanów. Zagęszczenie tej osnowy będzie zależało od warunków terenowych. Punkty będą m...
Remont zabytkowego mostu Delfinów w Trzebiatowie
Podsumowanie Zabytkowe mosty to jedni z bardziej wymagających „pacjentów”, z którymi duża część mostowców ma problem, i nie wie, jak się z nimi obchodzić, a zabieg wzmocnienia obiektów zabytkowych jest operacją na tajemniczym i zaawansowanym wiekowo „pacjencie”. Praca z takimi obiektami o unikalnej wartości kulturowej wymaga szczególnego zaangażowania i nie jest do odtworzenia w przypadku błędu. Zastosowane w „Moście Delfinów” nowoczesne technologie konstrukcyjno-materiałowe stanowią przykład...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Zmiany współrzędnych punktów terenowych W wyniku prowadzonej eksploatacji górniczej tworzy się niecka osiadań. Obniżenia terenu mają różną wartość w różnych miejscach drogi. Nie można więc posługiwać się bezwzględnymi rzędnymi wysokościowymi, co utrudnia realizację inwestycji. W przedmiotowym przypadku teren w rejonie ul. Kruczej lokalnie obniżył się w stosunku do dokumentacji projektowej o ponad 2 m. Jak rozwiązano problem – wykonawca wykonał pomiary geodezyjne, projektant skorygował niwelet...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...