Reklama

Wojciech Jankowiak: Każde, nawet najmniejsze zadanie ma na celu poprawę bezpieczeństwa

W jakim stanie są drogi województwa wielkopolskiego po zimie?

Wojciech Jankowiak: Ich stan ogólnie można określić jako dobry, bo zima była dość łaskawa. Oczywiście, zdarzały się odcinki dróg, na których zimowe warunki (zwłaszcza opady oraz częste cykle zamarzania i rozmrażania) były mocniej odczuwalne i powstawały liczne, nowe ubytki. Staraliśmy się niwelować je na bieżąco, prowadząc przez całą zimę doraźne remonty masą na zimno. Już od marca wykonywaliśmy remonty cząstkowe masą na gorąco, co pozwala skuteczniej naprawiać większe fragmenty nawierzchni.

Z końcem lutego mieliśmy do czynienia z gwałtownymi załamaniami pogodowymi. Jak zarządca dróg radził sobie ze szkodami, które spowodowały silne wiatry?

Wojciech Jankowiak: Najczęstsze szkody, jakie odnotowywaliśmy na drogach wojewódzkich, to wiatrołomy. Zdarzały się również uszkodzenia sygnalizacji i znaków drogowych. Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich ma wypracowane procedury w tego rodzaju sytuacjach kryzysowych. Każdorazowo po wichurze pracownicy obwodów drogowych dokonują objazdu i – w miarę możliwości – na bieżąco dokonują napraw lub usuwają szkody. Oczywiście po to, aby możliwie najszybciej zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. W przypadku uszkodzeń sygnalizacji świetlnych w pierwszej kolejności sprawy zgłaszane są do ubezpieczyciela, a naprawy następują w najszybszym możliwym terminie.

Co jest według Pana najistotniejsze we współpracy zarządów dróg z lokalnymi samorządami?

Wojciech Jankowiak: Najistotniejsze w tej kwestii jest zrozumienie przez lokalne samorządy systemu procedowania w zakresie modernizacji dróg wojewódzkich. Nie opiera ...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą lub subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.