BELLATOR Maszyny Budowlane Sp. z o.o.
Telefon: +48 32 340 80 57
E-mail: biuro@bellator-mb.pl
WWW: https://bellator-mb.pl/
Dominującą gałęzią naszej działalności jest sprzedaż używanych oraz nowych maszyn drogowych i budowlanych. W naszej ofercie znajdują się urządzenia do prowadzenia robót ziemnych, budowy dróg, a także ich bieżącego utrzymania.
Na życzenie naszych Klientów sprowadzamy maszyny budowlane i drogowe dowolnej marki i typu. Oferujemy również wynajem wszystkich urządzeń znajdujących się aktualnie w naszym parku maszynowym na bardzo atrakcyjnych warunkach. Świadczymy także usługi serwisowe maszyn drogowych i budowlanych. Prowadzimy bieżące konserwacje, przeglądy okresowe oraz wykonujemy niezbędne naprawy. Podejmujemy się oceny maszyn spoza naszej oferty. Nasze usługi obejmują też sprzedaż części zamiennych i eksploatacyjnych do maszyn drogowych. Oferujemy duży wybór akcesoriów do układarek, frezarek i walców.
Wywiady
Marek Makowski: Ważne są regularne spotkania i wymiana doświadczeń
Marek Makowski, Przewodniczący Krajowej Rady Zarządców Dróg Powiatowych, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” koncentruje się na tematyce zarządzania infrastrukturą drogową na poziomie lokalnym w Polsce. Opowiada o wyzwaniach, celach i sukcesach związanych z działalnością Rady. Omawia także kwestie związane z tzw. modernizacją i bezpieczeńst...
KPO: wsparcie unijne dla polskiej odbudowy
KPO to strategiczny program przyjęty przez rząd Polski, który ma na celu odbudowę gospodarki oraz zwiększenie jej odporności na wszelkie kryzysy. Program składa się z 55 inwestycji i 55 reform, których celem jest stymulowanie wzrostu gospodarczego, tworzenie miejsc pracy oraz modernizacja i transformacja różnych sektorów gospodarki. Środki na realizację KPO pochodzą głównie z funduszy Unii Europejskiej, które zostały przyznane Polsce w ramach tzw. Planu Odbudowy dla Europy. Polska otrzyma 59,...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Sprzęt do wbudowania mieszanek mineralno-asfaltowych
W artykule omówiono charakterystykę sprzętu do wbudowania mieszanek mineralno-asfaltowych – opisano jego główne elementy konstrukcyjne oraz procedury przygotowawcze i procesy związane z użytkowaniem. Autor zwraca uwagę na znaczenie właściwego zagęszczenia i równomiernego rozkładu mieszanki, a także na kwestie bezpieczeństwa i konserwacji maszyn. Podstawowymi maszynami używanymi do rozkładania mieszanek mineralno-bitumicznych są rozkładarki mas mineralno-bitumicznych (fot. 1). Zastosowanie roz...
Nie święci piaski sieją, czyli badania kruszyw w teorii i praktyce
Artykuł porusza tematykę badań kruszyw z perspektywy praktycznej i teoretycznej. Autor, opierając się na swoich wieloletnich doświadczeniach, wprowadza czytelnika w różnorodne aspekty tego zagadnienia, jednocześnie podkreślając, że celem artykułu nie jest przedstawienie wyników badań, lecz zwrócenie uwagi na niejednoznaczności i wyzwania związane z normami i praktyką w tej dziedzinie. Publikacji na temat badań kruszyw jest mnóstwo, zarówno w literaturze popularnonaukowej, jak i branżowej. Moi...
Oświetlenie Sopotu. Nowe standardy energooszczędności i ekologii
Poprawa bezpieczeństwa i oszczędności energii jest niezwykle istotna z punktu widzenia zarządzania infrastrukturą miejską i zrównoważonego rozwoju. Realizacja dwóch projektów dotyczących doświetlenia i wymiany oświetlenia w Sopocie w 2024 r. jest dużym krokiem w kierunku osiągnięcia tych celów. Sopot już od wielu lat pozostaje liderem w realizacji projektów mających na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu mieszkańców. Wśród nich szczególną uwagę zwraca modernizacja oświetlenia ulicznego,...
Od inżynierskich koszmarów do spokojnych snów – BestABUT w akcji
Czy zdarzyło Ci się kiedyś, by Twoje projekty mostowe spędzały Ci sen z powiek? Marzysz o narzędziu, które pozwoli Ci obliczyć przyczółki mostowe, drogowe i kolejowe bez zbędnego stresu? BestABUT to odpowiedź na Twoje inżynierskie modlitwy! Kompleksowe obliczenia w każdym etapie BestABUT pozwala Ci zapanować nad każdym etapem budowy jak maestro nad orkiestrą. Wyznaczanie sił w poziomie posadowienia, naprężeń pod fundamentem i sił osiowych w palach? Dla BestABUT to pestka. Dzięki temu programo...
Odwodnienie torowiska tramwajowego
Odwodnienie torowiska tramwajowego to niezwykle istotny system urządzeń mający na celu zarówno zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników drogi, jak i zwiększenie trwałości samej infrastruktury torowiskowej. Jest to kompleksowy zestaw środków służących do efektywnego zbierania i odprowadzania wody opadowej oraz innych źródeł wilgoci z obszaru torowiska. Istotą tego rozwiązania jest zmniejszenie negatywnego wpływu wody na konstrukcje torowiska oraz zapewnienie optymalnych warunków użytkowania. Sk...
Diagnostyka nawierzchni. Metodologia badań i technika pomiarowa
Aby sprostać stale rosnącemu obciążeniu oraz zachować wysoką jakość dróg, konieczne jest regularne monitorowanie ich stanu, w tym ocena nośności. Dzięki nowoczesnym metodom pomiarowym, takim jak ugięciomierze typu FWD i TSD, zarządcy dróg mogą dokładnie monitorować nośność nawierzchni, co przekłada się na lepsze zarządzanie infrastrukturą drogową. Nośność nawierzchni, czyli jej zdolność do przenoszenia obciążeń, jest kluczowym wskaźnikiem stanu technicznego drogi. Aby ocenić nośność oraz trwa...
Kraków: Tunel wzdłuż Opolskiej otwarty dla ruchu.
Od 22 maja tunel wzdłuż Opolskiej – jeden z najważniejszych obiektów inżynierskich budowanych w ramach linii KST III do Górki Narodowej – dostępny jest w całości dla kierowców. Ma dwie niezależne komory, każda po dwa pasy ruchu, jest długi na ok. 100 metrów, jest w stanie przyjąć pojazdy ważące nawet do 50 ton. Przypomnijmy: budowa tunelu rozpoczęła się w marcu 2022 r. od wykonania murków prowadzących dla ponad 60 tonowego dźwigu z wybierakiem. Maszyna sukcesywnie – metr za metrem – wybierała...