Reklama

Warszawa Zachodnia – ostatni etap prac na torach

Na Warszawie Zachodniej wykonawca realizuje ostatni etap prac na torach. Szlifowane są szyny. Specjalne maszyny muszą wyrównać ich powierzchnię na łącznie 31 kilometrach torów, które zostały wybudowane podczas modernizacji stacji. Wyszlifowanie szyn jest konieczne, aby przejazdy pociągów były cichsze. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej powstaje z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.

Warszawa Zachodnia – ostatni etap prac na torach

Jednym z elementów modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. stacji Warszawa Zachodnia była wymiana 31 kilometrów torów. Ostatnim etapem prac torowych jest szlifowanie szyn, co ma zapewnić cichszy przejazd składów przez ważną stację w stolicy. Ten proces trwa od połowy lipca i odbywa się nocami, dzięki czemu minimalizowany jest wpływ robót na ruch pociągów. Prace przy szlifowaniu szyn potrwają do końca sierpnia.

Cały proces odbywa się z wykorzystaniem specjalnego pociągu Speno. To ważąca ok. 270 ton i długa na ok. 80 m maszyna, która bada powierzchnię szyn, a następnie ściera ją specjalnymi kamieniami ściernymi, by nadać szynie kształt i usunąć ewentualne wady. Nacisk i kąt pracy określa się z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. Do tej pory prace objęły tory o długości 11 km (z planowanych 31 km).

Modernizacja Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w kraju. Stacja zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony są już zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto.

źródło i fot. PKP PLK S.A.

Przeczytaj również: Kluczowy przetarg w ramach CPK ogłoszony. Powstanie tunel KDP w Łodzi

Wywiady

Waldemar Wojciechowski: Uczciwość to fundament etycznego zarządzania

Waldemar Wojciechowski, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu, w rozmowie z redakcją „Magazynu Autostrady” opowiada o wyzwaniach związanych z kierowaniem oddziałem, priorytetach inwestycyjnych na Dolnym Śląsku oraz roli współpracy transgranicznej. Podkreśla znaczenie odpowiedzialności i transparentności w zarządzaniu, zwraca uwagę na konieczność...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.