Reklama

Trzecia tura aneksów waloryzacyjnych

GDDKiA podpisała kolejne aneksy waloryzacyjne. Podczas tej tury nastąpiło zwiększenie limitów waloryzacji ze stosowanych dotychczas 5 do 10 proc.

Trzecia tura aneksów waloryzacyjnych

Wychodząc na przeciw problemom, rosnącym kosztom inwestycji drogowych wynikającym ze wzrostu cen surowców i materiałów, w związku z wojną w Ukrainie, Rada Ministrów zwiększyła limity finansowe programów drogowych. W przypadku Programu Budowy Dróg Krajowych to wzrost o 2,6 mld zł, a Programu Budowy 100 Obwodnic o 115 mln zł. Limit waloryzacji kontraktów na drogach krajowych zawieranych od początku tego roku został podwojony i wyniesie 10 proc. wartości Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej. Wcześniej wzorcowy limit waloryzacyjny wynosił 5 proc. Ponadto do 10 proc. podwyższony zostanie limit waloryzacji dla umów zawartych wcześniej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad - głównie z limitem 5 proc. - oraz tych, które nie były objęte waloryzacją. Dzięki tej sprawnej i odważnej decyzji Rządu, niwelujemy skutki spowodowane wybuchem wojny w Ukrainie i realizujemy inwestycje infrastrukturalne.

84 inwestycje z aneksami

GDDKiA w dwóch lipcowych turach podpisała łącznie 50 aneksów z 18 wykonawcami. W pierwszej połowie sierpnia podpisano jeden aneks, kolejny 25.08., a dziś, zgodnie z przyjętym harmonogramem, następnych 32. To łącznie 84 inwestycje realizowane przez 24 wykonawców.

Aneksy podpisano z nastę...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.