Trwają prace w pierwszym z dwóch tuneli w ciągu S52

Przekopano pierwszy z dwóch tuneli na budowie Północnej Obwodnicy Krakowa. Z obiektu w Batowicach wykopano 130 000 m3 materiału, który wbudowany zostaje w nasypy.

Usunięto grunt z pierwszego tunelu w ciągu S52

Zanim zakończono usuwanie materiału ziemnego z wnętrza tunelu o długości 496 m, w środku prowadzono już prace żelbetowe związane z wykonywaniem płyty dennej i betonowaniem ścian wypełniających. Wykonywana jest również izolacja stropu tunelu. Zaawansowania prac izolacyjnych wynosi ok. 63 proc. Wykonawca kontynuuje zasypywanie stropu tunelu i ścian bocznych.

Postępy prac

Średnie zaawansowanie wszystkich robót wynosi 45 proc., natomiast zaawansowanie robót mostowych już prawie 61 proc.

Jak podaje GDDKiA: prowadzone są intensywne roboty żelbetowe na obiektach inżynierskich (wiadukty, mosty, tunele, konstrukcje oporowe). Powstaje 27 obiektów inżynierskich i 4 km murów oporowych, na różnych etapach zaawansowania: od realizacji posadowienia, poprzez wykonywanie fundamentów i podpór po wykonywanie ustrojów nośnych, kap chodnikowych i izolacji pomostu. Na większości obiektów mostowych wykonane zostało posadowienie, fundamenty oraz podpory i realizowane są ustroje nośne. Ostatnio zabetonowano ustrój nośny wiaduktu drogowego w ciągu ul. Piastowskiej, w Batowicach.

Są też takie obiekty, na których ułożono już krawężniki, zamontowano deski gzymsowe i zabetonowano kapy chodnikowe. Prace te dotyczą wiaduktu w ciągu ul. B4 w Węgrzcach, wiaduktu nad linią kolejową w Batowicach oraz na najdłuższym moście na tej inwestycji w Bosutowie (560 m długości). Obiekt ten przebiega nad suchym zbiornikiem i ul. Krakowską.

Ponadto trwają roboty ziemne, w ramach których wykonywane są nasypy oraz wykopy. Wzmacniane jest podłoże, wymieniono ponad 90 proc. gruntów, wykonano dreny i kolumny żwirowe. W ciągu ostatnich tygodni ułożono drugą warstwę podbudowy bitumicznej na trasie głównej S52 pomiędzy tunelem w Zielonkach a wiaduktem w ciągu ul. Dożynkowej, w Krakowie, a także pomiędzy metalowym przepustem pod trasą główną a ulicą B4 w Węgrzcach oraz na odcinku od ul. B4 do początku mostu usytuowanego w rejonie suchego zbiornika Węgrzce 80.

Na budowie tunelu pod rzeką Prądnik i ul. Krakowskie Przedmieście w Zielonkach, o długości 653 m, wykonywane są ściany szczelinowe i strop. W sezonie wakacyjnym planowane jest tu rozpoczęcie wykopu podstropowego, od strony wschodniej. Obiekt ma ukończone ściany szczelinowe w 90 proc.

Wywiady

Niels Kuijpers: Moim zdaniem wszystkie mosty można traktować jako tymczasowe

Niels Kuijpers, dyrektor generalny firmy Janson Bridging Engineering BV, to doświadczony inżynier, którego kariera obejmuje zarówno projektowanie, jak i zarządzanie budową dużych konstrukcji stalowych. W Janson Bridging Kuijpers przeszedł drogę od inżyniera budowlanego do dyrektora generalnego. Jego obowiązki obejmują techniczne wsparcie, zarząd...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.