Reklama

Trasa Łagiewnicka – obiekty kolejowe w III etapie budowy

Linia kolejowa nad tunelem TT-09 i TT-10

Linia kolejowa biegnie po stropie tuneli, które wykonane są w schemacie statycznym ramy zamkniętej, część tramwajowa jako jednonawowa a drogowa – dwunawowa. Oczywiście obiekt wykonawca dostosował do przeprowadzenia torów LK nr 94. W torze nr 1 zaprojektowano łuki o promieniu 454 m, a w torze nr 2 – łuk o promieniu 458 m. Tory zaprojektowano do prędkości V = 100 km/h. Natomiast segmenty tuneli TT-09 oraz TD-10 pod linią kolejową nr 94 zaprojektowano na klasę kolejową K+2. Pozostałe segmenty zaprojektowano na obciążenie gruntem zasypowym. Godne uwagi, że przez cały okres trwania prac została zachowana ciągłość ruchu pociągów poprzez wykonanie bypassa kolejowego.

PG-08a – most w ciągu linii kolejowej nad Wilgą

Linia kolejowa nad Wilgą jest częścią Trasy Łagiewnickiej, która stanowi fragment Trzeciej Obwodnicy Krakowa. Obiekt przeprowadza linię kolejową nr 94 Kraków-Płaszów – Oświęcim nad Wilgą. Do tej pory linia kolejowa przekraczała Wilgę za pomocą już rozebranego obiektu mostowego, zlokalizowanego na południe od projektowanego obiektu PG-08a.

Budowa obiektu PG-08a została wymuszona przełożeniem rzeki, której koryto zostało zagospodarowane przez Trasę Łagiewnicką i jej łącznice. Jest to obiekt o przekroju jednonawowym ze ścian szczelinowych zwieńczonych płytą żelbetową. Natomiast na dojazdach do obiektu wykonano konstrukcje oporowe w technologii ścian szczelinowych i żelbetowych ścian kątowych. Długość obiektu wynosi 88,00 m, a po skosie – 40,67 m (⊥19,00 m). Jego szerokość użytkowa wynosi 17,20 m. Godne uwagi, że obiekt zaprojektowano na klasę kolejową K+2, bez ograniczeń skrajni kolejowej. Jest dostosowany do przeprowadzenia torów LK nr 94. W torze nr 1 zaprojektowano...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną prenumeratą.

Dlaczego warto wykupić dostęp?

  • Zyskasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji papierowej
  • Otrzymasz bezpłatny dostęp do wydań wybranego czasopisma w wersji online
  • Przeczytasz każdy artykuł dostępny w serwisie opublikowany na łamach „Magazynu Autostrady”, „Mosty”, „Kruszywa” i „Drogi Publiczne”
  • Otrzymasz dostęp do materiałów w „Katalogu realizacji” zawierającej najciekawsze realizacje drogowo-mostowe oraz wdrożenia w kopalniach odkrywkowych
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Piotr Litwa: Działalność człowieka spowodowała znaczny wzrost zapotrzebowania na wiele surowców oraz energię

Jakie wymagania muszą spełnić plany ruchu kopalń odkrywkowych przed ich zatwierdzeniem przez WUG? Piotr Litwa: W działalności górniczej istnieje ściśle określone pojęcie „Planu ruchu zakładu”. Jest to opracowany przez przedsiębiorcę i zatwierdzony przez właściwego miejscowo dyrektora OUG dokument, na podstawie którego prowadzony jest ruch zakład...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.