Terminarz wydarzeń 2025: Zaplanuj z nami rok pełen wiedzy i inspiracji!
Branżowe spotkania to świetna okazja do wymiany wiedzy, nawiązywania kontaktów i śledzenia trendów. Z przyjemnością od lat organizujemy je dla Was i już teraz przedstawiamy plany na 2025 rok!
„Materiały, surowce, technologie. Wykorzystywane przy projektowaniu i budowie nawierzchni drogowych”
Konferencja Drogowo-Kruszywowa jest odpowiedzią na potrzeby przedstawicieli branży drogowej i kruszywowej. W ramach wydarzenia poruszone zostaną zagadnienia dotyczące materiałów, surowców, technologii i wykorzystywania ich przy projektowaniu oraz budowie nawierzchni drogowych. Najważniejszym jednak celem Konferencji jest integracja branż umożliwiająca wymianę doświadczeń i owocująca w dalsze współprace.
„Budowa, remont oraz utrzymanie lokalnej infrastruktury drogowej”
To cykl spotkań skierowanych do kadry zarządzającej inwestycjami gmin, miast, powiatów oraz województw. W ramach wydarzeń porównane zostaną efektywności wybranych technologii i ich kosztorysy, a także przedstawione zostaną innowacyjne rozwiązania dla dróg lokalnych. VII Forum to spotkanie odpowiadające rejonowi Polski Północnej.
Z radością informujemy, że w 2025 roku planujemy kolejną edycję szkolenia, dedykowaną specjalistom z branży mostowej. Chcemy jednak poznać Państwa oczekiwania i potrzeby, aby jak najlepiej dostosować tematykę wydarzenia.
Prosimy o informację, które z poniższych szkoleń jest dla Państwa bardziej interesujące:
1. Projektowanie mostów kolejowych według EUROKODÓW
2. Projektowanie mostów drogowych według EUROKODÓW
Dodatkowo, jeśli są zagadnienia, które chcieliby Państwo, aby zostały omówione podczas szkolenia, będziemy wdzięczni za ich wskazanie.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres: d.pilch@elamed.pl.
Na podstawie Państwa opinii zorganizujemy szkolenie, które najlepiej odpowie na Państwa potrzeby i oczekiwania.
„Uwarunkowania środowiskowe a technologie budowy i utrzymania obiektów inżynierskich”
Poza fundamentalnymi zagadnieniami rozwoju technologicznego, czy materiałowego omówione zostanie także podejście do projektowania i utrzymywania obiektów inżynierskich. Podczas wydarzenia nie zabraknie również tematyki tunelowej.
„Warunki gruntowe a projektowanie oraz budowa dróg”
To jedyne wydarzenie w branży całkowicie poświęcone tematyce warunków gruntowych. Ostatnia edycja przyciągnęła ponad 220 uczestników – liczymy, że i w tym roku spotkamy się w tak licznym gronie, by wymienić doświadczenia i dzielić się wiedzą!
Celem wydarzenia jest nie tylko wymiana doświadczeń oraz dobrych praktyk pomiędzy kobietami działającymi w branży infrastrukturalnej, ale także stworzenie przestrzeni do nawiązywania wartościowych relacji. Uczestniczki, reprezentujące zarówno sektor prywatny, jak i publiczny oraz świat nauki, będą miały okazję dzielić się swoimi osiągnięciami, inspiracjami i wyzwaniami. Wierzymy, że wspólna dyskusja i współpraca przyczynią się do rozwoju innowacyjnych rozwiązań oraz wzmocnienia pozycji kobiet w tej dziedzinie.
„Budowa, remont oraz utrzymanie lokalnej infrastruktury drogowej”
Spotkanie odpowiadające rejonowi Polski Południowej. Fora umożliwią nabycie wiedzy z zakresu wyznaczania ciągów pieszych i pieszo-rowerowych, wyboru nawierzchni drogowych oraz chodnikowych, a także ich utrzymania. Omówione zostaną takie zadania zarządcy jak: utrzymywanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń.
Masz pytanie? Skontaktuj się z nami!
Daria Pilch
Specjalistka ds. eventów branżowych
d.pilch@elamed.pl
+48 500 039 693
Chcesz zaprezentować swoją firmę podczas wydarzenia?
Anna Gocek
Koordynator ds. promocji i sprzedaży
a.gocek@elamed.pl
+48 698 264 593
Mogą zainteresować Cię również
Wywiady
Sylwia Cichocka: Ćwierć wieku działalności ZDP w Koninie to suma dokonań wielu ludzi
Sylwia Cichocka, Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Koninie, w rozmowie z redakcją „Dróg Publicznych” podsumowuje 25 lat działalności ZDP, opisując kluczowe osiągnięcia i plany na przyszłość. Podkreśla znaczenie inwestycji w infrastrukturę drogową, takich jak przebudowa kilkudziesięciu kilometrów dróg, modernizacja mostów oraz wprowadzenie rozw...
Drogi dla opon, opony dla dróg!
Według Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (www.acea.auto) flota pojazdów silnikowych w Unii Europejskiej w 2021 r. liczy 249,6 mln samochodów osobowych oraz ponad 36,7 mln pojazdów użytkowych i autobusów. W 2021 r. flota samochodów osobowych w UE wzrosła o 1,2% w porównaniu z 2020 r. Taki wzrost obciążeń transportowych ma znaczący wpływ na zmniejszenie trwałości konstrukcji drogowych. Obecnie najpopularniejszym materiałem do budowy nawierzchni dróg są mieszanki asfaltowe. Wie...
Stan techniczny urządzeń obcych w kontekście trwałości konstrukcji mostowych – na podstawie własnych doświadczeń z przeglądów i diagnostyki
Artykuł omawia wpływ „urządzeń obcych” na mosty stalowe. Autorzy analizują kwestie techniczne problematyki oraz konflikty interesów z zarządcami urządzeń. Przedstawiono też nowe wytyczne WR-M-72 zalecające m.in. umieszczanie urządzeń na niezależnych konstrukcjach i spełnianie standardów. Urządzenia, które są przeprowadzane nad różnego rodzaju przeszkodami z wykorzystaniem istniejących eksploatowanych obiektów mostowych, są przedmiotem wyzwań technicznych współczesnego mostownictwa. Jak sugeru...
Rozkład uszkodzeń na profilu poprzecznym taśmy przenośnikowej Wdrożenie systemu DiagBelt+ w KWB Bełchatów
Artykuł analizuje rozkład uszkodzeń taśmy przenośnikowej z linkami stalowymi. Badania przeprowadzone w KWB Bełchatów w ramach projektu POIR.01.01.01-00-1194/19 przy użyciu systemu DiagBelt+ wykazały różne rozkłady uszkodzeń mogące wynikać z nieprawidłowości w punktach podawania urobku. Wyniki mogą pomóc w ocenie poprawności projektu przenośnika, minimalizując ryzyko awarii i wydłużając żywotność taśm. Artykuł przedstawia analizę rozkładu uszkodzeń rdzenia taśmy z linkami stalowymi na przekroj...
Warunki geotechniczne podłoża a ocena grupy jego nośności
W artykule przedstawiono problematykę oceny warunków gruntowo-wodnych dla projektowanych nawierzchni drogowych. Wskazano potencjalne błędy w klasyfikacji warunków prostych i złożonych, a także odpowiednią grupę nośności podłoża. Szczególną uwagę zwrócono na występowanie gruntów słabonośnych oraz nasypów, dla których zaproponowano nową, praktyczną definicję. Na przykładach zilustrowano powszechne błędy w określaniu grup nośności podłoża. Podłoże gruntowe jest nieodłączną częścią obiektów budow...
Zagrożenia naturalne w budowie i eksploatacji tuneli
Artykuł analizuje zagrożenia związane z budową i eksploatacją tuneli, zwracając uwagę na nowe ryzyka geologiczne, które nie są w pełni uwzględniane w tradycyjnych analizach opartych na danych statystycznych i modelach ruchu. Dane statystyczne wskazują, że zdarzenia w ruchu drogowym są powodowane przede wszystkim przez jego uczestników. W dotychczasowym modelu ruchu głównym sprawcą większości z nich jest człowiek. Niedostosowanie prędkości do warunków na drodze, niezachowanie ostrożności przez...
Nowoczesne programy wspomagające projektowanie mostów. Skrócona analiza
W artykule opisano programy komputerowe, które są obecnie używane do wspomagania procesu projektowania mostów. Projektowanie mostów to zadanie o ogromnym znaczeniu dla bezpieczeństwa i funkcjonalności infrastruktury krajowej. Aby zapewnić nośność, trwałość i spełnienie wszystkich wymagań formalnych zawartych w prawie budowlanym i normach projektowych, inżynierowie korzystają z zaawansowanych programów komputerowych. Te nowoczesne narzędzia umożliwiają precyzyjne analizy, symulacje oraz optyma...
Forum dyskusyjne: Zwiększenie odporności mostów na zagrożenia powodziowe – kluczowe strategie
Zmiany klimatyczne na świecie są faktem. Ostatnia powódź w Europie Środkowej, szczególnie w dorzeczu Odry we wrześniu 2024 r., skłania do refleksji nad bezpieczeństwem użytkowania obecnie projektowanych i budowanych obiektów drogowych. Wydaje się, że konieczne jest przygotowanie ogólnopolskiego programu zabezpieczenia przed powodzią, którego wdrożenie spowoduje minimalizację skutków powodzi. W tym programie, obok budowy systemu obiektów hydrotechnicznych, powinna znaleźć się także budowa most...
Propozycja postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi
Artykuł dotyczy sposobu postępowania z zabytkowymi mostami kolejowymi na linii Opole – Wrocław w kontekście planowanej modernizacji. Autor omawia historię i stan techniczny mostów oraz ich rolę w transporcie, a także analizuje możliwe sposoby zachowania ich zabytkowej wartości. W czerwcu 2024 r. na zlecenie Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków autor artykułu wykonał opinię dotyczącą postępowania z zabytkowymi mostami kolejowych w ramach projektowanej modernizacji linii kolejowej...
Problemy techniczne związane z przebudową drogi powiatowej na deformującym się terenie górniczym
Realizacja inwestycji drogowej na aktywnym terenie górniczym stwarza wiele problemów technicznych niespotykanych w innych regionach. Istotnym problemem jest zmiana współrzędnych pionowych i poziomych punktów terenowych w okresie od wykonania dokumentacji projektowej do rozpoczęcia robót, ale także w czasie realizacji inwestycji – te zmiany są nierównomierne na odcinku drogowym. Specyficzne dla śląskich terenów górniczych są zróżnicowanie warunków geotechnicznych nawet na krótkich odcinkach dr...
Kalendarium
Relacje
VI Forum Dróg Publicznych
9-11 grudnia 2024 r. odbyło się VI Forum Dróg Publicznych, które zgromadziło specjalistów...
I Spotkanie Branżowe „Kobiety w Infrastrukturze”
19 listopada 2024 roku w Warszawie o...
XXXIII Konferencja „Aktualia i perspektywy gospodarki surowcami mineralnymi”
W dniach 6-8 listopada 2024 r. w Krynicy Zdrój odbyła się XXXIII Konferencja z...