Reklama

STRABAG rozpoczyna budowę mostu na Sanie w Stalowej Woli

29 września w Stalowej Woli uroczyście wbito pierwszą łopatę pod budowę nowego mostu na rzece San. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele rządu, władz samorządowych oraz parlamentarzyści.

STRABAG rozpoczyna budowę mostu na Sanie w Stalowej Woli

STRABAG rozpoczyna budowę mostu na rzece San w Stalowej Woli, wraz z nowym fragment Drogi Wojewódzkiej 855. Nowa przeprawa powstanie nad rzeką San oraz Bukowa. Umowa o wartości 377,5 mln zł brutto na realizację tej inwestycji podpisana została z Podkarpackim Zarządem Dróg Wojewódzkich 6 września 2023 r.

Zakres robót obejmuje budowę w nowym śladzie oraz rozbudowę istniejącego odcinka DW 855 o długości 4,6 km, budowę mostu na rzece San oraz rzece Bukowa, budowę trzech wiaduktów drogowych oraz budowę obiektów inżynierskich – 5 przepustów.

Most będzie miał długość 1,76 km i będzie to najdłuższy most na podkarpaciu w sieci dróg wojewódzkich. Składać się będzie z 4 sekcji – niezależnych pomostów, którym nadano odrębne nazwy: estakada południowa, most główny, estakada dojazdowa, estakada północna. Główna część mostu będzie posiadać konstrukcję wantową z dwoma pylonami i wykonana będzie w technologii extradosed, która łączy ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego. Wiadukty wykonane będą w konstrukcji ramowej jednonawowej. Do realizacji tej inwestycji wykorzystane zostanie ponad 40 tys. m3 betonu, 7 tys. ton stali zbrojeniowej, a także pale prefabrykowane, których łączna długość to ok. 20 km.

Obiekt będzie realizowany w technologii szalunku przejezdnego MSS. Rozwiązanie to jest rzadko stosowane w Polsce. Technologia MSS jest rozszerzeniem metody deskowania stacjonarnego o elementy ruchome (przejezdne). Deskowanie o odpowiedniej geometrii przesuwane jest wzdłuż osi obiektu z podpory na podporę.

Budowa drogi DW-855 Zaklików – Stalowa Wola z mostem na Sanie stanowi niewątpliwie wyzwanie inżynierskie. Konstrukcja mostu typu extradosed, zastosowana technologia MSS, rozpiętość przęseł oraz tereny zalewowe, na których powstawać będzie obiekt wymagają od zespołu realizującego dużego zaangażowania i odpowiedniej wiedzy technicznej oraz doświadczenia. Jestem przekonany, że zespół STRABAG sprosta temu wyzwaniu i zrealizujemy ten trzeci pod względem długości most w Polsce zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego i w zakładanym terminie.” – Waldemar Wójcik, Członek Zarządu STRABAG.

W ramach realizowanego zadania wybudowane będzie także oświetlenie, chodniki, ciągi pieszo- rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy. Inwestycja powstaje w ramach programu „Mosty dla regionów”, którego celem jest uzupełnienie lokalnej infrastruktury drogowej o brakujące przeprawy mostowe. Zakończenie realizacji planowane jest na listopad 2026 roku.

STRABAG to najbardziej zaangażowana w inwestycje samorządowe firma budowlana w Polsce, która jest także obecna na Podkarpaciu. Równolegle z budową nowego mostu na Sanie prowadzone są prace związane z rozpoczęciem budowy kolejnego odcina drogi ekspresowej S19. Trwają równie prace na budowie drogowego przejścia granicznego w Malhowicach k. Przemyśla, na granicy Polski z Ukrainą, którego oddanie planowane jest na pierwszy kwartał 2024 r.

STRABAG jest obecny na polskim rynku budowlanym od ponad 35 lat. Realizuje najbardziej prestiżowe i zaawansowane technologicznie inwestycje w segmentach budownictwa ogólnego, inżynieryjnego i infrastrukturalnego. Jako generalny wykonawca oferuje swoje usługi w zakresie infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniskowej, budownictwa kubaturowego, hydrotechnicznego, energetycznego, przemysłowego i ochrony środowiska. Laboratoria należące do koncernu czuwają nad utrzymaniem najwyższych standardów jakości, prowadząc prace badawcze i wdrażając innowacyjne technologie. STRABAG posiada rozwiniętą sieć wytwórni mieszanek asfaltowych, własne wytwórnie betonu oraz własne kopalnie kruszyw. Dysponuje wysoko wykwalifikowaną kadrą specjalistów i najnowszej generacji parkiem maszynowym. Wysoki udział kapitału własnego powoduje, że firma jest stabilnym i pewnym partnerem dla inwestorów. W Polsce STRABAG zatrudnia ponad 6,5 tys. osób, a roczne obroty Grupy wynoszą ponad 8 mld PLN.
Więcej informacji jest dostępnych na www.strabag.pl.

Przeczytaj również: Zakończono przebudowę DW 921 w Kuźni Nieborowskiej

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.