Ruszyły roboty ziemne na obwodnicy Strzelec Krajeńskich na DK22

Wraz zakończeniem okresu zimowego na budowach na obwodnicy Strzelec Krajeńskich wykonawca rozpoczyna roboty ziemne.Obwodnica Strzelec Krajeńskich w ciągu drogi krajowej nr 22 jest jedną z sześciu inwestycji przewidzianych do realizacji w województwie lubuskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Pierwszą, która przeszła do etapu realizacji.

Ruszyły roboty ziemne na obwodnicy Strzelec Krajeńskich na DK22

Umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i budowę trasy podpisaliśmy w maju 2021 r. Opiewa na kwotę 78 mln zł, a zakończenie robót planowane jest w 2024 r.

Parametry

Będzie to jednojezdniowa, dwupasowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ponad 7,3 km. W zakres inwestycji wchodzi budowa obiektów mostowych, skrzyżowań jednopoziomowych oraz urządzeń ochrony środowiska, w tym przejść dla zwierząt. Wykonana zostanie także infrastruktura towarzysząca, m.in. oświetlenie drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

Cele zadania

Podstawowym celem budowy obwodnicy Strzelec Krajeńskich jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza miejscowość i odciążenie istniejącej sieci dróg, a także uspokojenie ruchu w centrum miasta.
Po wybudowaniu obwodnicy i wyprowadzeniu ruchu ciężkiego poza centrum Strzelec Krajeńskich nastąpi poprawa bezpieczeństwa mi...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników

Dlaczego warto się zarejestrować?

  • Otrzymasz dostęp do wybranych treści serwisu
  • Zyskasz wiedzę na temat „Nowości z branży”
  • Zapoznasz się z materiałami video
  • Otrzymasz dostęp do wybranych materiałów w „Katalogu realizacji”
  • Będziesz na bieżąco w temacie aktualnych wydarzeń branżowych
Zarejestruj się

Logowanie

Wywiady

Janusz Bohatkiewicz: Naszym zadaniem jest dostarczanie najlepszych praktyk i narzędzi wspierających działania dekarbonizacyjne

Dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, prof. IBDiM, w rozmowie z „Magazynem Autostrady” omawia szczegóły pracy Komitetu Technicznego TC 4.5, który skupia się na dekarbonizacji w budowie i utrzymaniu dróg. Celem jest redukcja emisji gazów cieplarnianych, zwłaszcza dwutlenku węgla, związanych z całym cyklem życia infrastruktury drogowej. To obejmuje ws...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.