Reklama

Rusza budowa obwodnicy Opatowa

Rozpoczynają się pierwsze roboty na budowie obwodnicy Opatowa w ciągu DK9 i S74 oraz na łączniku północnym do obwodnicy w ciągu DK74. Wykonawca wyznaczył i przygotował teren pod inwestycję. W pierwszej kolejności powstaną drogi technologiczne do obsługi budowy.

Mapa

Umowę na realizację obwodnicy Opatowa podpisaliśmy w czerwcu, a łącznika w listopadzie 2021 r. Obie inwestycje, w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych, realizuje w systemie Projektuj i buduj Mostostal Warszawa. Nowymi drogami pojedziemy w I połowie 2025 r. Ich łączny koszt to ok. 461 mln zł.  

W ubiegłym roku wykonawca opracował projekty budowlane i złożył wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Po ich uzyskaniu i przekazaniu placów budowy może przystąpić do robót. Pierwsze prace polegać będą na budowie dróg technologicznych w śladzie przyszłych dróg dojazdowych zarówno wzdłuż S74 jak i DK9. Równolegle przebiegną prace rozbiórkowe. W okresie wiosennym planowane są roboty przy posadowieniu obiektów mostowych, odhumusowaniu ciągu głównego oraz roboty ziemne. 

Oczekiwana inwestycja

Przez Opatów przebiegają obecnie dwie ważne trasy krajowe o dużym natężeniu ruchu. Są to DK9 od Radomia, przez Ostrowiec Świętokrzyski do Rzeszowa oraz DK74 od Sulejowa, przez Kielce do Kraśnika. W historycznym centrum miasta obie te drogi biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną z...

Dostęp ograniczony.

Pełen dostęp możliwy tylko dla zalogowanych użytkowników z wykupioną subskrypcją.

Dlaczego warto wykupić subskrypcję?

  • Otrzymujesz dostęp do unikalnych treści serwisu
  • Uzyskasz dostęp do sekcji: „Tylko u nas”
  • Masz możliwość korzystania z materiałów w strefie: „Pliki do pobrania”
  • Zapoznasz się z interesującymi materiałami, komentarzami przedstawicieli branży oraz wywiadami niepublikowanymi wcześniej na łamach naszych czasopism
Wykup dostęp

Logowanie

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.