Reklama

Rail Baltica: kolejny wiadukt nad torami w gminie Szepietowo zwiększa bezpieczeństwo i usprawnia ruch

Mieszkańcy gminy Szepietowo zyskali kolejne bezkolizyjne skrzyżowanie drogi z torami. Kierowcy, piesi i rowerzyści korzystają z nowego wiaduktu zbudowanego przy przystanku kolejowym Szymbory. Inwestycja za 25 mln zł, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze wsparciem unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”, zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komunikację.

Nowy wiadukt nad torami linii kolejowej Warszawa – Białystok powstał w sąsiedztwie przystanku Szymbory. Mieszkańcy okolicznych miejscowości mogą bezpiecznie przejść i przejechać na drugą stronę torów, bez konieczności czekania przed zamkniętymi rogatkami przejazdu kolejowo-drogowego. Wiadukt nad linią kolejową i równoległymi drogami ma 95 m długości i jezdnię o szerokości 7 metrów, po jednym pasie w każdą stronę. Piesi korzystają z chodnika, rowerzyści – z przygotowanej dla nich ścieżki.

Wiadukt to element większej całości – wraz z dwupoziomowym skrzyżowaniem zbudowano około 1 km dróg dojazdowych. Na przystanku kolejowym mieszkańcy korzystają z nowych peronów, a wygodne łączenie podróży pociągiem i samochodem umożliwia budowa parkingu na 42 miejsca, w tym 2 dla niepełnosprawnych.

Szepietowo zyskuje dzięki Rail Balica

Inwestycja na polskim odcinku międzynarodowej linii Rail Baltica jest kontynuowana. Prace prowadzone w gminie Szepietowo przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiają dostęp do kolei, usprawniają także lokalny transport. Na stacji w Szepietowie podróżni korzystają z dwóch nowych peronów oraz przejścia podziemnego. Zakres robót na terenie gminy zakłada także przebudowę i budowę ponad 18 km dróg, w tym ul. Kolejowej w Szepietowie. Bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego zwiększy łącznie sześć bezkolizyjnych skrzyżowań, z których gotowe są już cztery.

Łącznie na podlaskim odcinku linii Rail Baltica Czyżew – Białystok powstanie 25 dwupoziomowych skrzyżowań – wiaduktów i tuneli. Po oddaniu do użytku wiaduktu w Szymborach w budowie pozostaje 13 obiektów, z których większość jest na ukończeniu. Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość prac to prawie 3,4 mld zł, ich zakończenie zaplanowano na ten rok. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).

Reklama

Wywiady

Arkadiusz Madaj: Jak pogodzić potrzeby gospodarcze i społeczne z chęcią zachowania historycznych obiektów?

Dr hab. inż. Arkadiusz Madaj, prof. PP, w rozmowie z redakcją czasopisma „Mosty” szczegółowo omawia powody powołania oraz cele działania Zespołu ds. Zabytkowych Obiektów Mostowych, którego jest kierownikiem. Wskazuje również na potrzebę stworzenia rejestru obiektów wymagających ochrony, opracowania wzorcowych specyfikacji technicznych oraz zapew...

Relacje

Poznaj nasze serwisy

Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Korzystanie z naszych stron internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących plików cookies oznacza, że zgadzacie się Państwo na umieszczenie ich w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.